Investiga > UE: ERA-NET CoBioTech recerca en biotecnologia industrial

Investiga

UE: ERA-NET CoBioTech recerca en biotecnologia industrial

Pre-anunci de la convocatòria d’ajuts a projectes R+D+i en implantació de productes, tecnologies i processos de base biològica de l’ERA-NET CoBioTech. Termini 18/06/2020

L’ERA-NET CoBioTech Cofund on Biotechnologies Innovation for Europelife science meets market application és una xarxa co-finançada entre diferents agències nacionals de finançament de la R+D+i de varis països i la Comissió Europea mitjançant el programa Horizon 2020.

El pròmix 18 de març del 2020 està prevista l’obertura de la tercera convocatòria amb el títol “Bio-based replacement products, technologies and processes”  en la qual hi participaran 9 agències finançadores de 9 països i es centrarà en la sostenibilitat durant tota la cadena de valor.

Es finançaran projectes de recerca transnacionals i multidisciplinàries en el camp de implantació de productes, tecnologies i processos de base biològica. Aquesta convocatòria es centra en la sostenibilitat al llarg de tota la cadena de valor. S'espera que els projectes facilitin la substitució d'un producte, tecnologia o procés específic que incloguin:

• Matèries primeres basades en fòssils o altres que no siguin sostenibles (com ara grans ILUC i cultius d’aliments / aliments)
  • O bé, processos industrials insostenibles, com ara mètodes de producció intensiva (per exemple, que impliquen un consum d’energia i / o un transport intensiu en carboni).

El projectes han d'incorporar com a mínim 2 dels següents enfocaments científics:

• Synthetic biology: design and construction of new biological parts, devices and systems, or re-design of existing, natural biological systems for useful purposes by use of (but not limited to) orthogonal bio-systems, regulatory circuits, minimal genome approaches and protocells.
  • Systems biology: optimisation of biological processes, including investigation of regulatory mechanisms within intra- and intercellular processes for bio-production, modelling, development of new computational methods and other new methodologies.
  • Bioinformatics tools (e.g. data standardisation, modelling, open repositories): identification and utilisation of metabolic pathways; mapping and exploitation of cellular processes and metabolic capacities for bioproduction and for strain/variety improvement; appropriate datasets of different origins (e.g. on genomics, phenomics, proteomics, metabolomics, transcriptomics etc., digitalisation, AI and machine learning are included).
  • Biotechnological approaches (where appropriate in combination with chemical ones): sustainable transformation of bio-based building blocks into target molecules.

Elegibilitat:

• Consorcis amb mínim 3 i màxim 6 socis de mínim 2 països participants (màxim 2 socis del mateix país)
  • Cada entitat ha de complir amb les normes d’elegibilitat de la seva pròpia agència finançadora R+D+i

Es recomana la participació d’un o diversos socis industrials.

Pressupost:

• Total 7.3M€
  • AEI: 0.4M€

Obertura prevista: segona meitat del març 2020

Termini previst: mitjans de juny 2020

Anunci pre-convocatoria: https://www.cobiotech.eu/lw_resource/datapool/systemfiles/agent/news/9ED7536ABD08714AE0539A695E8694BA/live/document/PA-ERA_CoBioTech_3rd_Call_v1.5.pdf