Investiga > Fundación BBVA: ajuts a equips de recerca científica pel 2019

Investiga

Fundación BBVA: ajuts a equips de recerca científica pel 2019

Pel desenvolupament de projectes de recerca en Biomedicina, en Ecologia i Biologia de la Conservació, en Economia i Societat Digital, en Humanitats Digitals i en Big Data.

Detalls individuals de les ajudes

Biomedicina: projectes de recerca altament innovadors en metabolisme i malaltia i en imatge molecular. Màxim 5 ajuts de 125.000€ (cent vint-i-cinc mil euros) cada un. Els projectes s’hauran de realitzar en un màxim de 3 anys.

Ecologia i Biologia de la Conservació: projectes de recerca amb destacats resultats en programes i polítiques de conservació d’hàbitats i/o espècies amenaçades en Espanya (preferentment en col·laboració amb organitzacions conservacionistes i/o agències públiques de conservació del medi ambient). Màxim 5 ajuts de 100.000€ (cent mil euros) cada un. Els projectes s’hauran de realitzar en un màxim de 2 anys (3 anys si es justifica la necessitat).

Economia i Societat Digital: projectes de recerca orientats al coneixement de la societat digital amb perspectiva de la economia, la sociologia, la psicologia social i les ciències de la educació. Màxim 5 ajuts de 75.000€ (setanta cinc mil euros) cada un. Els projectes s’hauran de realitzar en un màxim de 2 anys.

Humanitats Digitals: projectes de recerca que incorporin la aplicació de les tecnologies de la informació i de tècniques estadístiques avançades, la  perspectiva de les humanitats dels nous objectes digitals i la difusió innovadora. Màxim 5 ajuts de 75.000€ (setanta cinc mil euros) cada un. Els projectes s’hauran de realitzar en un màxim de 2 anys.

Big Data: projectes que incloguin, per una banda, el desenvolupament de tècniques i algoritmes de Machine learning, classification and regression trees, linear models for wide data, random forest and boosting, support vector Machines, kernel methods i patern recognition; o, per una altra banda, el desenvolupament de tècniques multivariables exploratòries com eines de visualització de dades. Màxim 5 ajuts de 100.000€ (cent mil euros) cada un. Els projectes s’hauran de realitzar en un màxim de 2 anys. La avaluació i selecció serà, d’una banda, individual i, per altra, per projecte.

Requisits

• Podran sol·licitar els ajuts els grups de recerca d’universitats públiques o privades i de altres organismes públics de recerca.
  • Els projectes s’han de presentar per un únic IP amb els següents requisits:
    • Nacionalitat o residencia espanyola
    • Estar en possessió del títol de Doctor en el moment de la sol·licitud
    • Vinculació laboral, estatutària o funcionarial durant tot el període del projecte amb una institució universitària o organisme públic o privat no lucratiu amb dedicació a la recerca i seu espanyola.
  • La resta d’investigadors caldrà que tinguin pertinença a universitats o centres públics o privats no lucratius a la recerca (no cal que sigui espanyola).
  • Els projectes han de ser originals, inèdits i innovadors.
  • La memòria del projecte haurà de manifestar expressament, a més de la aplicabilitat, la novetat i l’avenç esperat al camp de recerca.

Sol·licituds

• S’han de presentar per l’IP, prèvia conformitat universitària o organisme de recerca vinculat.
  • Es trobaran a fbbva.es
  • Caldrà aportar:
    • Informació general del projecte
    • Còpia del DNI o passaport de l’IP
    • Si l’IP és de fora de la UE: targeta d’identitat d’estrangers en vigor.
    • Si l’IP és de la UE: residència mínima de 3 anys a Espanya, prèvia a la sol·licitud. Aportar certificat de registre de ciutadà de la UE i empadronament.
    • Memòria del projecte (segons indiquen les bases reguladores pàgina 10)
    • CV de tots els membres del grup de recerca (segons indiquen les bases reguladores pàgines 11, 12 i 13)

Terminis

• Presentació de sol·licituds: abans de dijous 28 de novembre de 2019 abans de les 19h (hora peninsular).
  • La resolució es publicarà al web de la Fundación BBVA.

Consulteu les bases de la convocatòria, les instruccions i les preguntes freqüents.

Persona de contacte a la OITT: Pau Blasco (recercaoitt@udg.edu / 972 41 9746)