Investiga > Premis i borses de treball de l’IEC (Premis Sant Jordi 2020)

Investiga

Premis i borses de treball de l’IEC (Premis Sant Jordi 2020)

L’Institut d’Estudis Catalans, corporació acadèmica, científica i cultural, l’àmbit d’actuació del qual s’estén a les terres de llengua catalana, té per objectiu promoure l’alta investigació científica, principalment la de tots els elements de la cultura catalana.

Exemple de recull de tots els premis:

• PREMIS DE L’IEC

Premi IEC de la Secció Històrico-Arqueològica JOSEP PUIG I CADAFALCH d’Arqueologia i Història Antiga a la millor tesi doctoral o treball d’investigació sobre arqueologia o història antiga.

Dotació: 2.000€ (dos mil euros)

Premi IEC de la Secció Històrico-Arqueològica PRÒSPER DE BOFARULL d’Història Medieval a la millor tesi doctoral o treball d’investigació sobre la història medieval de les terres catalanes.

Dotació: 4.200€ (quatre mil dos-cents euros)

Premi IEC de la Secció de Ciències Biològiques PUIS FONT I QUER de Ciències de la Vida a un/a investigador/a menor de 40 anys en el moment de la sol·licitud i que treballi en un centre de recerca o en una universitat de les terres de llengua i cultura catalanes.

Dotació: 12.000€ (dotze mil euros)

Premi IEC de la Secció de Ciències i Tecnologia EDUARD FONTSERÈ de Ciències Físiques a la millor tesi doctoral o millor treball d’investigació sobre ciències físiques.

Dotació: 4.200€ (quatre mil dos-cents euros)

Premi IEC de la Secció de Ciències i Tecnologia   LLUÍS DOMÈNECH I MONTANER de Teoria i Crítica d’Arquitectura a la millor tesi doctoral o al millor treball d’investigació sobre arquitectura de les terres catalanes.

Dotació: 4.200€ (quatre mil dos-cents euros)

Premi IEC de la Secció de Filològica MARIÀ AGUILÓ de Gramàtica Històrica i Història de la Llengua a la millor tesi doctoral o treball d’investigació sobre gramàtica històrica o història de la llengua.

Dotació: 4.200€ (quatre mil dos-cents euros)

Premi IEC de la Secció de Filològica JOAN COROMINES de Lexicografia i Onomàstica a la millor tesi doctoral o treball d’investigació sobre lexicografia o sobre onomàstica.

Dotació: 4.200€ (quatre mil dos-cents euros)

Premi IEC de la Secció de Filosofia i Ciències Socials a un treball d’investigació o assaig sobre qualsevol de les matèries de la Secció (Comunicació i antropologia, dret, economia, filosofia, geografia i demografia, pedagogia i psicologia, sociologia i ciència política).

Dotació: 12.000€ (dotze mil euros)

• PREMIS DE LES SOCIETATS FILIALS DE L’IEC

Premi Catalunya d’Economia al millor llibre, obra, tesi doctoral o estudi monogràfic sobre temes d’economia fet públic entre el 2018 i 2020 per a reconèixer i estimular els esforços d’una investigació d’alta qualitat en aquest camp científic.

Dotació: 10.000€ (deu mil euros) per part de l’Obra Social La Caixa

Premi Miquel Biada i Bunyol a la millor obra, treball, tesi doctoral o estudi sobre infraestructures; des de la perspectiva econòmica, històrica, financera o social; publicat o inèdit per a reconèixer i estimular els esforços d’una millor investigació en el camp de les infraestructures.

Dotació: 6.000€ (sis mil euros) per part de l’Obra Social La Caixa

Premi Societat Catalana de Biologia al/a la jove investigador/a a la millor tesi doctoral dins de l’àmbit de les ciències biològiques defensada en una universitat dels territoris de llengua catalana i escrita en català, castellà o anglès.

Dotació: 500€ (cinc-cents euros)

• PREMIS, AJUTS I BORSES DELS CENTRES I FUNDACIONS DE L’IEC

Premi Ferran Sunyer i Balaguer a una monografia matemàtica de caràcter expositiu que presenti els darrers desenvolupaments d’una àrea activa en recerca a la qual el concursant hagi contribuït de manera important.

Dotació: 15.000€ (quinze mil euros) per part de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer (consulteu convocatòria i tràmits)

• BORSES D’ESTUDI DE L’IEC

Borses d’estudi de l’Eusko-Ikaskuntza – Sociedad de Estudios Vascos (EI-SEV) i l’Institut d’Estudis Catalans per a dos investigadors joves interessats en l’estudi d’algun aspecte de la cultura catalana o basca.

Dotació: 3.600€ (tres mil sis-cents euros) per cada borsa.

Borses d’estudi Països Catalans per a promoure estudis que, en qualsevol àmbit científic, il·lustrin les relacions entre mínim dos territoris del domini lingüístic català sincrònica o diacrònicament.

Dotació: 4.000€ (quatre mil euros) per cada borsa.

Termini:

• Fins divendres 29 de novembre de 2019.
    • Lliurament dels premis: abril 2020.

Presentació de sol·licituds:

informacio@iec.cat

Persona de contacte a la OITT:

Desyreé López Ferrer

recercaoitt@udg.edu