Investiga > 3a Edició del Programa "The Collider" de promoció de l'emprenedoria científica

Investiga

3a Edició del Programa "The Collider" de promoció de l'emprenedoria científica

El programa d'innovació "The Collider" està impulsat per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, i té com a objectiu connectar el talent científic amb el talent emprenedor, per mitjà de la creació de noves Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) basades en tecnologies disruptives dins els àmbits salut i benestar, lmobilitat, indústria 4.0 i energia.

La Fundació Mobile World Capital Barcelona convoca la 3a edició del programa de transferència tecnològica "The Collider", que té com a objectiu unir talent científic i talent emprenedor per crear Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) amb alt valor afegit. És un programa basat en la concurrència competitiva i la selecció de projectes, on s'escolliran 15 projectes a nivell global.

Projectes elegibles

Projectes de recerca amb potencial de transferència en forma de creació d'empreses, compresos dins els àmbits salut i benestar, mobilitat, indústria 4.0 i l'energia, i basats en les tecnologies d'interès del programa següents:

• Inteligència artificial. (AI)
  • Internet de les coses (IoT).
  • Realitat Virtual. (VR).
  • Modelatge 3D.
  • Blockchain.
  • 5G.

Fases del programa

FASE 1: Identificació i validació de l’oportunitat de negoci i definició del pla d’acció (aprox. 2 de Desembre 2019 – 14 de Febrer 2020). Identificació i validació de l’oportunitat de negoci i definició del pla d’acció. Aquesta fase finalitzarà amb la defensa en públic del projecte davant d’un comitè d’experts (elevator pitch). A continuació, es procediria a la constitució de l'empresa.

• FASE 2: Creació i posada en marxa de les noves empreses en el procés de “Venture Builder” (aprox. 2 de Març 2020 – 7 de Juliol 2020). Desenvolupament del producte mínim viable (MVP) i l’execució de proves pilot en un entorn real

Beneficiaris

Pot participar qualsevol investigador/a (PDI) contractat a la Universitat de Girona que disposi d’un projecte de recerca amb resultats validats i potencial per ser transferit cap al mercat, experiència demostrable i coneixements experts en les tecnologies d’interès del programa. És imprescindible que les persones interessades adrecin les seves peticions prèviament a l'OITT.

Els projectes que resultin seleccionats obtindran els següents beneficis a través de la participació al programa:

● Formar part de l’ecosistema de MWCapital i gaudir de la seva visibilitat global
● Accés a la xarxa de contactes de MWCapital
● Accés a 4YFN Investor’s Network i a mVenturesBcn Venture Capital Fund amb la possibilitat d’accedir a una inversió inicial de fins a 50.000€ pel desenvolupament d’un producte mínim viable un cop superada la Fase 1 Accés a talent de l’àmbit de la indústria i de l’emprenedoria amb més de 10 anys d’experiència en direcció de projectes tecnològics, lideratge d’equips i capacitats per aixecar fons públics i privats.
● Més de 100 hores de formació en emprenedoria.
● Més de 20 xerrades inspiradores amb experts de la indústria, emprenedors en sèrie i inversors professionals (angels) o institucionals (fons de capital risc).
● Accés a un grup de mentors amb experiència demostrable en emprenedoria i compromesos amb els projectes.
● Espai d’incubació a les oficines de mVenturesBcn, situades al Pier 01.
● Assessorament en captació de fons per dur a terme rondes de finançament de capital privat, estructures corporatives i documents d’inversió.
● Una dotació econòmica de 2.000€, (IVA exclòs), que serà entregada a la institució a la qual pertanyi el grup de recerca. La finalitat d’aquesta dotació és sufragar les despeses associades a la participació del grup de recerca al programa The Collider 2019.

Inscripcions: Ferran Lázaro - OITT - valoritzacio@udg.edu - 972 41 89 03 (o ext. 7043)

Data límit d'inscripció: 31 de maig de 2019 (intern UdG: divendres 24 de maig de 2019)

Més informació: https://www.thecollider.tech