Investiga > UE - JPI Oceans

Investiga

UE - JPI Oceans

Ajuts a projectes transnacionals sobre microplàstics en el medi marí. Termini 28/02/2019

La Iniciativa de Programació Conjunta Healthy and Productive Seas and Oceans (JPI Oceans) obra una convocatòria per finançar projectes transnacionals de recerca sobre microplàstics en el medi marí.

Hi participen agències finançadores de 12 països membres de la JPI Oceans, incloent el Brasil. El Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades hi participa a través de la Agencia Estatal de Investigación (AEI) per finançar la participació d’entitats españoles sense ànim de lucre, mitjançant la convocatoria de Programación Conjunta Internacional 2020 o equivalent.

La convocatòria contempla les següents línies de recerca:

• Identification, characterisation and quantification of the major microplastic sources, especially mechanisms and time scales of macroplastic fragmentation
  • New sampling and analytical methodologies - focusing on the smaller (nano-) particles and in situ measurement methods for all matrices (water, sediment, biota)
  • Monitoring and mapping of microplastics in the marine environment including its effects on the marine environment
  • Concepts to reduce inputs of plastics into the marine environment including through new recycling methods, raising public awareness, promoting behavioural change, socio-economic analyses

Elegibilitat:

• Consorcis amb socis de mínim 3 estats membres participants
  • Durada projectes: fins a 36 mesos
  • Finançament: màx. 2M€/proposta
  • Cada soci ha de consultar els criteris d’elegibilitat marcats per la seva pròpia agència nacional finançadora

Pressupost:

• Total: 9.2M€