Investiga > La Caixa - Convocatòria de projectes sobre desigualtat social 2020

Investiga

La Caixa - Convocatòria de projectes sobre desigualtat social 2020

L’objectiu d'aquesta convocatòria és donar suport a projectes de recerca quantitativa que, en un termini màxim de 6 mesos, puguin realitzar tot el trajecte des de les hipòtesis fins a les conclusions i presentar els resultats de la recerca en un informe de divulgació publicable per l’Observatori Social de ”la Caixa”. Es finançaran un màxim de 10 projectes, amb una aportació màxima de 10.000 euros per a cada projecte.

Aquesta convocatòria, dotada amb un màxim de 100.000 euros, cerca incentivar el coneixement en ciències socials donant suport a investigacions originals i de base quantitativa que permetin avançar cap a un nou pacte social per reduir la desigualtat a Espanyal al voltant dels eixos següents:

• Predistribució: quines desigualtats generen el mercat i el sistema educatiu i com les podem reduir?
    • Redistribució: com redueix i podria reduir les desigualtats derivades del mercat el nostre estat del benestar?
    • Finançament: com finançar l’estat del benestar per poder reduir la desigualtat?
    • Pacte social: com ens organitzem com a societat per aconseguir un nou pacte social que permeti avançar
      cap a la reducció de la desigualtat?

La convocatòria és oberta a investigadors individuals o equips de recerca de qualsevol nacionalitat que duguin a terme la seva activitat en universitats, centres de recerca o entitats privades sense ànim de lucre dedicades fonamentalment a la recerca i amb seu a Espanya. L’acord se signarà amb les universitats o els centres als quals estiguin adscrits els investigadors. Així mateix, el pagament es canalitzarà a través d’aquestes institucions.

Sol·licituds

En les sol·licituds cal fer servir un llenguatge clar i directe: la claredat expositiva es tindrà en compte en el procés d’avaluació. Molt important: per facilitar la participació d’avaluadors internacionals, caldrà presentar el document A i el document B en anglès, segons les indicacions que estableixen les bases.

Termini de presentació

Les propostes es poden presentar fins a les 14.00 h (hora d’Europa Central) del 7 d’octubre de 2020. Les propostes s’han d’enviar en PDF al correu electrònic de l’Observatori Social de ”la Caixa”: observatorisocial@fundaciolacaixa.org. Us demanem, si us plau, que en el moment de l'enviament de la documentació poseu en còpia l'adreça recercaoitt@udg.edu per tal que puguem recollir les diferents propostes que es presenten des de la UdG.

Bases de la convocatòria

Web de la convocatòria

Persona de contacte OITT -  Pau Blasco (recercaoitt@udg.edu / 972 41 9746)