Investiga > UE: Solucions digitals per a la participació ciutadana

Investiga

UE: Solucions digitals per a la participació ciutadana

Acció preparatòria per a administracions locals intel·ligents. Termini 10/09/2020

La Comissió Europea obre una convocatòria de propostes per una acció preparatòria en l’àrea de les solucions digitals per a la participació ciutadana que faciliti l’accés dels ciutadans a les administracions públiques i les interaccions entre elles.

L’objectiu és establir en el futur una xarxa de laboratoris locals per donar suport al desenvolupament i implementació de solucions innovadores habilitades digitalment per al compromís ciutadà en la presa de decisions, així com la co-creació i la co-entrega dels serveis públics a nivell local.

Les tecnologies digitals han de basar-se en solucions disponibles al mercat mitjançant tendències tecnològiques innovadores com Internet de les coses (IoT), Intel·ligència Artificial (AI), incloent-hi l’aprenentatge automàtic i la realitat virtual.

Elegibilitat:

• Mínim 5 entitats de mínim 3 estats de la UE o associats
  • Activitats elegibles: accions destinades a la creació i millora de xarxes, intercanvis de bones pràctiques , estudis, anàlisis, mapes de projectes, activitats de recerca, desenvolupament i proves d'eines, projectes de cooperació, conferències, seminaris; tallers, hackathons, activitats formatives, accions de sensibilització i difusió

Pressupost: 1M€ (1-2 projectes)

Finançament: 75% del total de costos elegibles

Durada: 18 mesos amb data d’inici entre l'1 de gener i l'1 de febrer 2021

Termini: 10/09/2020

Més informació: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/call-proposals-smart-local-administrations