Investiga > UE: INNOVFUND – Programa Fons d’Innovació per a tecnologies netes

Investiga

UE: INNOVFUND – Programa Fons d’Innovació per a tecnologies netes

El programa Fons d’Innovació per a tecnologies netes destina 1.000M€ per a la demostració de tecnologies innovadores en baixes emissions de carboni. Termini en 2 fases, primera fase 29/10/2020

El passat 3 de juliol es va obrir la primera convocatòria del nou programa Innovation Fund (2020-2030), un dels programes més grans del món per a la demostració de tecnologies innovadores en baixes emissions de carboni, finançat amb els ingressos de la subhasta de permisos d’emissions del sistema de comerç d’emissions de la UE.

Amb un pressupost total de 10M€, finançarà tecnologies innovadores d'energies renovables, les indústries amb gran consum energètic, l'emmagatzematge d'energia i la captació, l’ús i l’emmagatzematge de carboni.

La primera convocatòria, dotada amb 1M€, finançarà projectes de demostració a gran escala per a tecnologies netes que els ajudin a superar els riscos relacionats amb la comercialització i la demostració a gran escala. Aquest suport ajudarà a les noves tecnologies a arribar al mercat.

Per a projectes prometedors que encara no estan preparats per al mercat, es destina un pressupost separat de 8 M€ per a l'assistència al desenvolupament de projectes.

La convocatòria està oberta per a projectes en sectors elegibles de tots els estats membres de la UE, Islàndia i Noruega.

Els projectes s’avaluaran segons el seu potencial per evitar les emissions de gasos d’efecte hivernacle, el potencial d’innovació, la maduresa financera i tècnica i el potencial d’ampliació i l’eficiència de costos.

Elegibilitat:

• Soci únic o consorci amb varies entitats, privades i publiques
  • Projectes de fins a 48 mesos
  • Projectes amb una despesa de capital total superior a 7,5M€

Pressupost: 1.000M€ (en base a lump-sum)

Termini: presentació en 2 fases

• 1era fase: 29/10/2020
  • 2na fase: 23/06/2021

Text convocatòria: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/docs/2021-2027/innovfund/wp-call/call-fiche_innovfund-lsc-2020-two-stage_en.pdf

Presentació via Participant Portal: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/innovfund-lsc-2020-two-stage

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu