Investiga > UE: ENI CBC MED - Programa de Cooperació transfronterera de la Conca Mediterrània

Investiga

Ajuts a projectes de capitalització per transferir i explotar resultats i coneixements desenvolupats en altres iniciatives euro-mediterrànies. Termini 28/07/2020

El 6 de maig es va obrir la tercera convocatòria per finançar projectes de capitalització del Programa de Cooperació transfronterera de la Conca Mediterrània (ENI CBC MED) amb l’objectiu d’afavorir la transferència i l’explotació de coneixements i resultats desenvolupats en el marc de diferents iniciatives euromediterrànies, identificant pràctiques exitoses i eficients i garantint la seva promoció, difusió i integració en polítiques públiques.

Les propostes s’han d’emmarcar en dels 4 objectius temàtics i 11 prioritats del programa, concretament

• Desenvolupament empresarial i de les PIMEs (Start-ups, clústers econòmics, turisme sostenible)
  • Transferència de tecnologies i innovació (comercialització dels resultats de la recerca, accés de les PIMEs a la R+i)
  • Inclusió social i lluita contra la pobresa (proporcionar competències útils a les NEETS i a les dones; economia social i solidària)
  • Medi ambient i canvi climàtic (gestió eficaç dels recursos hídrics, gestió dels residus, energies renovables i eficiència energètica, gestió integrada de zones costaneres)

Atesa l’actual de la crisi a conseqüència del COVID-19, s’anima als participants a desenvolupar accions per afavorir la regeneració socioeconòmica en l’espai mediterrani, en especial pel que fa a la creació d’ocupació i d’empreses; la transició cap a economies neutres en carboni; la prestació eficaç de serveis de protecció social; i el suport a les persones més vulnerables..

Elegibilitat:

• organismes públics i privats, que compleixin amb els criteris d’elegibilitat, amb seu als territoris elegibles del programa (Algèria(*), Xipre, Egipte. Espanya, França, Grècia, Israel, Itàlia, Jordània, Líban, Malta, Palestina, Portugal i Tunísia)
  • consorcis amb entitats d’almenys 5 països elegibles (min.1 paos de la UE i 1 pais tercer mediterrani);
  • una mateixa entitat només pot coordinar un projecte per objectiu temàtic; no hi ha limitació de participació com a socis;
  • una entitat només podrà rebre finançament per a 2 projectes com a coordinador.

*) Les entitats amb seu a les regions elegibles d’Algèria poden participar en aquesta convocatòria, però únicament podran rebre fons del programa si Algèria ha signat l’Acord de finançament amb la Comissió Europea abans del termini de la convocatòria.

Finançament:

• co-finançament UE: max. 90% del costos elegibles del projecte, entre 500k€ i 1M€ per projecte;
  • pressupost max. 1.111.111€/projecte;
  • minim 50% del pressupost s’ha de destinar a activitats posades en marxa o realitzades als països socis mediterranis

Pressupost: 11.000.000€

Durada: 12-24 mesos, fins 31/12/2022 com a màxim.

Els dubtes i preguntes sobre la convocatòria es poden plantejar fins 15 dies naturals abans del termini de presentació de propostes.

Termini: 28/07/2020, 13h00, CET

Si voleu presentar una proposta, contacteu amb European.Office@udg.edu abans del 6 de juliol 2020.

Més informació: http://www.enicbcmed.eu/index.php/eni-cbc-med-programme-launches-new-call-proposals-eu11-million-finance-capitalisation-projects