Investiga > UE: ERA-NET Contaminants Aquàtics

Investiga

UE: ERA-NET Contaminants Aquàtics

Ajuts a projectes R+D+i transnacionals i multidisciplinaris sobre els riscos per a la salut humana i al medi ambient dels contaminants i patògens dels recursos hídrics. Termini 16/04/2020

L’ERA-NET Aquatic Pollutants és una xarxa co-finançada entre 32 agències nacionals finançadores de la R+D+i de 26 països i la Comissió Europea, que treballa conjuntament amb les 3 Iniciatives de Programació Conjunta (JPI) sobre Aigua, Oceans i Resistència Antimicrobiana i té com a objectiu reforçar la recerca europea en l’àmbit dels ecosistemes aquàtics nets i saludables i la col·laboració entre les àrees de recerca en aigua dolça, la marina i la salut.

L’actual convocatòria conjunta transnacional “Risks posed to human health and the environment by pollutants and pathogens present in water resources” (AquaticPollutants) contempla 3 àrees principals de recerca:

• Tema 1: Measuring – Environmental behaviour of contaminants of emerging concern (CECs), pathogens and antimicrobial resistant bacteria in aquatic ecosystems
  • Tema 2: Evaluating – Risk assessment and management of CECs, pathogens and antimicrobial resistant bacteria from aquatic ecosystems (inland, coastal and marine) to human health and environment
  • Tema 3: Taking Actions – Strategies to reduce CECs, pathogens and antimicrobial resistant bacteria in aquatic ecosystems (inland, coastal and marine)

Elegibilitat

• Consorcis amb mínim 3 i màxim 8 socis de mínim 3 països elegibles ;
  • Projectes amb durada de 24 a 36 mesos;
  • Cada entitat ha de complir amb els requisits d’elegibilitat fixats per la seva pròpia agència nacional finançadora R+D+i

La participació de les universitats espanyoles serà finançada per la Agencia Estatal de Investigación (AEI) mitjançant la convocatòria de Programación Conjunta Internacional 2020 o equivalent.

Pressupost:

• Total 22M€
  • AEI: 1M€

Finançament AEI:

• 150k€/entitat/projecte de 36 mesos (màx.200k€/proposta de 36 mesos; +50k€ per coordinar)

Termini: 16/04/2020, 17h00 CET (pre-propostes)

Més informació: https://aquaticpollutants.ptj.de/call1