Investiga > UE: Convocatòria Europa amb la Ciutadania 2020

Investiga

UE: Convocatòria Europa amb la Ciutadania 2020

El programa contribueix a difondre coneixement sobre la Unió Europea, la seva història i diversitat a la ciutadania i impulsar-la, alhora que millora les condicions per a la participació cívica i democràtica a escala europea.

Els objectius generals del programa Europa per la Ciutadania 2014-2020 són:

• contribuir a la comprensió de la ciutadania sobre la Unió Europea, la seva història i diversitat;
  • afavorir la ciutadania europea i millorar les condicions cíviques i participació democràtiques, a nivell de la Unió Europea.

Els objectius específics, tant a nivell transnacional com amb una dimensió europea:

• sensibilitzar sobre el record, la història i els valors comuns de la Unió
  • promoure la pau, els valors de la Unió i el benestar dels seus pobles, estimulant el debat, la reflexió i el desenvolupament de xarxes
  • fomentar la participació democràtica i cívica de la ciutadania, desenvolupar la seva comprensió sobre el procés de presa de decisions a les polítiques europees i promoure les oportunitats d’implicació i voluntariat social i intercultural a nivell de la Unió.

En la present convocatòria s’han obert les següents línies:

Projectes de Societat Civil

Aquesta línia té l’objectiu de donar suport als projectes promocionats per parternariats i xarxes transnacionals que incloguin directament la ciutadania i l'hi donin l’oportunitat de participar activament en el procés de presa de decisions de la Unió a àrees relacionades amb els objectius del programa.

• Pressupost: 3,9M €
  • Data límit: 01/09/2020
  • Més informació aquí

Xarxes de municipis

Amb aquesta línia, les municipalitats i associacions que treballen conjuntament en un tema comú amb una perspectiva a llarg termini tenen l’oportunitat de desenvolupar xarxes de municipis per a fer la seva cooperació més sostenible. Aquesta xarxa té una gran importància per a facilitar l’intercanvi de les bones pràctiques entre els participants.

• Pressupost: 5,1M €
  • Data límit: 03/03/2020 i 01/09/2020

Projectes de memòria europea

La Unió Europea es fonamenta en valors com la llibertat, la democràcia i el respecte als drets humans. Amb l’objectiu d’apreciar millor el seu significat és necessari recordar les memòries del passat per a poder construir el futur. En aquest sentit la present línia finança activitats que reflexionin sobre la diversitat cultural europea i els valors comuns.

Els projectes poden reflexionar sobre les causes i conseqüències dels règims autoritaris i totalitaris a la història moderna d’Europa, altres moments referents de la història recent europea.

• Pressupost: 4,1M €
  • Data límit: 04/02/2020

Agermanament de pobles

Aquesta mesura vol donar suport als projectes que reuneixen els pobles participants en un esdeveniment d’agermanament de pobles sobre temes relacionats amb els objectius del programa i tenint en consideració les prioritats multi anuals. Els projectes han d’organitzar activitats durant 21 dies, que és la duració màxima de les accions.

Per tant, l’objectiu general és promoure la participació cívica en el procés de presa de decisions de la Unió i desenvolupar oportunitats per a la participació de la societat i voluntariats a escala de la UE.

• Pressupost: 4,7M €
  • Data límit: 04/02/2020 i 01/09/2020
  • Més informació aquí.

Més informació sobre el programa aquí