Instituts > 80è aniversari del fundador i director de l'IQC(C) Dr. Ramon Carbó-Dorca

Institut de Química Computacional i Catàlisi

80è aniversari del fundador i director de l'IQC(C) Dr. Ramon Carbó-Dorca

El Dr. Ramon Carbó-Dorca Carré farà 80 anys dilluns vinent, 19 d'octubre de 2020. En ocasió d'aquesta data especial, en la seva condició de Professor Emèrit de la Universitat de Girona impartirà una lliçó magistral en línia.

En Ramon Carbó-Dorca va incorporar-se als estudis universitaris de Girona el 1986, va esdevenir ràpidament Catedràtic, i va ser un dels artífexs de la posada en marxa del 2n cicle dels estudis de Química i per tant de la Facultat de Ciències de la UdG. Després d'una fructífera etapa inicial investigadora com a Laboratori de Química Computacional, el 1993 va esdevenir primer director i fundador de l'Institut de Química Computacional, que més endavant va ampliar el seu camp d'acció en esdevenir Institut de Química Computacional i Catàlisi.

Malgrat que el Dr. Carbó-Dorca es va jubilar el 2010, com a Professor Emèrit de la UdG ha continuat una activa tasca investigadora que s'ha traduït en una llarga llista d'articles publicats en revistes internacionals de reconegut prestigi.

Aquesta lliçó magistral, que serà impartida en anglès dilluns 19 a les 4 de la tarda, tractarà un dels temes que en els darrers temps ha desenvolupat i aplicat a diversos camps del coneixement, en particular en la Semblança Quàntica: els Hipercubs Booleans. La lliço està adreçada als membres de l'Institut de Química Computacional i Catàlisi de la UdG, i també als investigadors de química teòrica i computacional que hi estiguin interessats i en general a tothom que ho desitgi.

L'Institut de Química Computacional (i Catàlisi) s'afegeix a la celebració d'aquest 80è aniversari del seu primer director, amb l'organització d'aquesta lliçó magistral en línia, que comptarà també amb breus intervencions del Rector, de l'actual i anteriors directors de l'IQCC, i d'altres persones que han pogut compartir moments clau en la trajectòria d'en Ramon Carbó-Dorca.

La lliçó magistral farà servir l'eina StreamYard, i serà emesa per Youtube en directe, des d'on es podran fer aportacions. També s'ha establert el hashtag #carbo80 perquè tothom que ho desitgi pugui intervenir a les xarxes socials.

Dades de la lliçó magistral:

Títol: Boolean Hypercubes: A Universal Application Mathematical Construct

Dia: Dilluns, 19 d'octubre de 2020

Hora: 4 de la tarda

Durada: 1 hora

Lloc: en línia, per Youtube en directe: https://bit.ly/carbo80

Hashtag: #carbo80

• Cartell de la lliçó magistral
  • Resum de la lliçó magistral
  • Petit curriculum vitae del Dr. Carbó-Dorca

Per a més informació: