Instituts > La Universitat de Girona participa en el projecte europeu MITOMED+

Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

La Universitat de Girona participa en el projecte europeu MITOMED+

Els passats dies 2 i 3 de desembre la Universitat de Girona va participar en el projecte europeu MITOMED+, una iniciativa que té per objectiu millorar el desenvolupament d’un turisme costaner i marítim sostenible i responsable en l’àrea del Mediterrani.

La setmana passada, concretament els dies 2 i 3 de desembre, la Sandra Castañer i el Jordi Calabuig, tècnics del projecte MITOMED+ en representació de la Universitat de Girona, van assistir com a la conferència final del projecte MITOMED+: Models of Integrated Tourism in the MEDiterranean Plus. L’acte va tenir lloc a Livorno, una ciutat situada a la regió de la Toscana.

L’esdeveniment va representar una oportunitat única per a conèixer els resultats i les eines desenvolupades dins el marc del projecte, les quals són: una plataforma en línia d’indicadors de sostenibilitat per a destinacions marítimes i costaneres, el model Green Beach de certificació de platges sostenibles i el model de gestió de destinacions marítimes i costaneres.

La Universitat de Girona ha estat involucrada en el desenvolupament i la gestió de la plataforma en línia d’indicadors de sostenibilitat per a destinacions marítimes i costaneres. Durant el primer dia la Sandra Castañer va intervenir, en nom de la universitat, en una sessió de capacitació impartida, titulada Capitalization of the project’s outputs. El següent dia, el Jordi Calabuig, també en nom de la Universitat, va realitzar una sessió informativa sobre el funcionament de la plataforma, juntament amb l’Ester Ruiz, representant de l’Empresa Pública para la Gestión del Turismo y del Deporte de Andalucía.

La intenció és de mantenir la plataforma operativa un cop finalitzi el projecte, el dia 31 de gener de 2020. La plataforma comptarà amb la col·laboració de l’Empresa Pública para la Gestión del Turismo y del Deporte de Andalucía, la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona

Finalment, es va oferir la possibilitat dels representants de les destinacions assistents d’adherir-se a un Memorandum of Understanding (MoU) expressant la voluntat de la destinació de fer ús de les eines MITOMED+ per a una gestió sostenible del territori. La tècnica d'indústria, activitats i medi ambient de l’Ajuntament de Malgrat de Mar va acompanyar-nos a l’acte i és probable que el municipi s’adhereixi al MoU.