Instituts > Dra. Núria Galí, nomenada directora de la Càtedra de Polítiques Culturals i Cooperació de la UNESCO

Institut de Recerca en Turisme (INSETUR)

La Dra. Núria Galí, docent de la Facultat de Turisme i investigadora d'INSETUR, ha estat nomenada Directora de la Càtedra de Polítiques Culturals i Cooperació de la UNESCO de la Universitat de Girona.

La Dra. Núria Galí, investigadora d’INSETUR i docent de la Facultat de Turisme, ha estat nomenada Directora de la Càtedra de Polítiques Culturals i Cooperació de la UNESCO. La Càtedra pretén orientar la seva acció a la projecció internacional de la Universitat de Girona, com un punt de trobada i intercanvi sobre el paper de les polítiques culturals en un món d’interdependència.

El 9 de desembre del 2000, la Unesco i la Universitat de Girona van firmar el conveni de creació de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació, que s'inscriu com una iniciativa internacional que pretén trobar relacions i complementarietats amb altres accions de cooperació de la Universitat.

L'àmbit temàtic de la Càtedra UNESCO està molt relacionada amb un conjunt de circumstàncies històriques i disciplines que han permès situar la reflexió teòrica sobre polítiques culturals territorials de Catalunya com un referent indiscutible i potencial de transferència.

La Càtedra UNESCO es pretén promoure una reflexió sobre aquests camps d'acció a compartir, amb altres institucions, conceptualitzacions i el coneixement. La sensibilitat per altres aspectes socials i territorials de l'acció cultural, com estratègia de desenvolupament, orienta a tractar amb prioritat les relacions entre la cultura, l'educació i, més concretament, amb les possibilitats de fomentar millors articulacions entre les seves polítiques.

Per a més informació sobre la Càtedra de Polítiques Culturals i Cooperació de la UNESCO, accediu a l'enllaç web.