Instituts > Mariàngela Vilallonga, membre de l'IEC, distingida amb la Medalla Narcís Monturiol

Institut de Llengua i Cultura Catalanes

El 19 de febrer s'entreguen les medalles i la placa corresponents als guardons Narcís Monturiol. Mariàngela Villalonga, investigadora de l'ILCC i directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada-Carles Fages de Climent, rep la medalla per la seva destacable contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

El 19 de febrer, a dos quarts de set del vespre, dinou personalitats i una institució reben les medalles i la placa corresponents als guardons Narcís Monturiol en un acte privat que se celebra al Palau de la Generalitat de Catalunya, presidit per Quim Torra, president de la Generalitat. A l’acte també hi participen la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i el secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau.

Entre els guardonats hi trobem la catedràtica de filologia llatina a la Universitat de Girona i vicepresidenta de l’Institut d’Estudis Catalans Mariàngela Vilallonga, que farà un parlament en representació de la resta de distingits, i l’entomòleg i membre de la Secció de Ciències Biològiques de l’IEC Xavier Bellés han estat reconeguts amb la Medalla Narcís Monturiol. Aquests guardons, instituïts per la Generalitat de Catalunya l’any 1982, volen distingir les persones i entitats que han contribuït d’una manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Mariàngela Vilallonga Vives és doctora en filologia clàssica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), catedràtica de filologia llatina a la Universitat de Girona (UdG) i directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Anglada-Fages des que fou creada l’any 2004. La seva recerca se centra en la literatura llatina del Renaixement a la Corona d’Aragó i en la relació entre la literatura i el paisatge.