Grups de recerca > XXVII Jornades Universitàries de Tecnologia Educativa

UdiGitalEdu

XXVII Jornades Universitàries de Tecnologia Educativa

La Facultat d’Educació de la Universitat de Cantàbria va acollir, els dies 26, 27 i 28 de Juny de 2019, les XXVII Jornades Universitàries de Tecnologia educativa, sota el lema "Activisme i tecnologia: cap a una universitat compromesa amb l'educació crítica i emancipadora”.

La Dra. Meritxell Estebanell i el Dr. Juan González-Martínez, membres del Grup de Recerca UdiGitalEdu, van presentar dues comunicacions el passat mes de juny, a la Universitat de Cantàbria dins les XXVII Jornades Universitàries de Tecnologia Educativa.

La Dra. Meritxell Estebanell va coordinar la taula: Veus des de les aules. Investigacions i experiències en institucions educatives on el Dr. Juan González-Martínez hi va presentar una comunicació sota el títol: És transmèdia l'alumnat universitari? Sobre l'ús d'estratègies transmediàticas en l'aprenentatge de l'alumnat universitari (Juan González-Martínez, Meritxell Estebanell, Elisabet Serrat, Carles Rostan i Moisès Esteban, Universitat de Girona).

Aquesta comunicació pretén abordar una visió de com l'alumnat universitari utilitza estratègies transmediàtiques, presents en les seves activitats personals i en els propis processos d'aprenentatge. La comunicació ofereix una visió del perfil de l’alumnat transmediàtic, observant com els i les alumnes més crítics/ques, productors/res i col·laboradors/es són en les seves pràctiques personals els i les que més apliquen aquestes estratègies transmediàtiques en benefici del seu procés d’aprenentatge.

La Dra. Mertixell Estebanell va presentar també una comunicació sota el títol: La docència virtual en l'educació superior des de la perspectiva dels estudiants (Meritxell Estebanell, Pepus Daunis, Miquel Duran, Josep Duran, Daniel Macaya, Lli Montoro, Silvia Simon, Enric Verdú  de la Universitat de Girona) a la taula: Alfabetització crítica, videojocs, formació en línia i participació.

Aquesta comunicació comparteix part dels resultats obtinguts a partir d'un qüestionari presentat a tots els estudiants de la Universitat de Girona per a recaptar informació sobre el concepte que tenen sobre “virtualització de la docència” i les seves preferències  en quant a la presencialitat o virtualització d'algunes activitats que realitzen en els seus estudis.

Més de 100 docents universitaris es van reunir a la Facultat d'Educació de la Universitat de Cantàbria (UC) sota el lema "Activisme i tecnologia: cap a una universitat compromesa amb l'educació crítica i emancipadora", per tal de poder reflexionar sobre com l'educació pot promoure consciència crítica.

La trobada ha estat impulsada per la Xarxa Universitària de Tecnologia Educativa (RUTE) i ha estat coordinada per la UC i pel Departament d'Educació de la UC.

Descarrega't les comunicacions de les Jornades JUTE 2019 aquí:  Comunicacions JUTE 2019

• Pàgina 172: És transmèdia l'alumnat universitari? Sobre l'ús d'estratègies transmediàticas en l'aprenentatge de l'alumnat universitari. Juan González-Martínez, Meritxell Estebanell, Elisabet Serrat, Carles Rostan , Moisès Esteban.
  • Pàgina 481: La docència virtual en l'educació superior des de la perspectiva dels estudiants. Meritxell Estebanell, Pepus Daunis, Miquel Duran, Josep Duran, Daniel Macaya, Lino Montoro, Silvia Simo, Enric Verdú.