Grupos de investigación > LIBERI > Proyectas de investigación > Módulo de Apoyo a la Gestión de Riesgo en infancia a Cataluña
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre

Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Mòdul de Suport a la Gestió de Risc en infància a Catalunya

Projecte de recerca

Recerca

Establiment d’un conveni entre el Departament d’Acció Social i Família i la Universitat de Girona, per endegar un projecte que permetés disposar de suport acadèmic i tècnic per a la implantació d’un sistema de prevenció, detecció i abordament del maltractament infantil mitjançant la creació d’un sistema informatitzat d’informació que permetés discriminar entre situacions de risc i situacions de maltractaments a la infància.

Aquest objectiu es va materialitzar en una aplicació informàtica que es va denominar Mòdul de suport a la gestió del risc. Nombrosos professionals de diversos serveis (Benestar social, salut, educació i cossos de seguretat) van participar en el disseny i validació d’aquesta eina.

El simulador és de lliure accés i està disponible al web del Departament de Treball, Afers Socials i Família. És una plataforma que utilitzen de manera voluntària els professionals, sobretot com a eina de diagnòstic. El programa permet comprovar, davant un cas de risc, quines observacions són compatibles amb indicadors de maltractament i orienta l’usuari sobre la valoració, la tipologia del maltractament, la possibilitat de reincidència i, finalment, li suggereix una acció en funció del conjunt de dades introduïdes.

• Període de desenvolupament de projecte: 2017-2010
  • Investigadores/es de la UdG: Ferran Casas, Marta Sadurní, Carme Montserrat i Marc Pérez.

Rumi-1

Enllaços d’interès

Departament de treball afers socials i família. DGAIA
Pàgina web

MATERIALS I TRANSFERÈNCIA DE RESULTATS

Rumi-1

• De les observacions als indicadors: El mòdul de suport a la gestió del risc en infància i adolescència.

Eines17_2

Publicacions

• Calza, T., Montserrat, C., & Casas, F. (2017). The Use of Software to Improve Child Maltreatment Detection and Assessment. In J. Sarriera & L. Bedin (Eds.). Psychosocial Well-being of Children and Adolescents in Latin America.  Springer International Publishing.
  • Montserrat, C., Casas, F., Muner, J., Vilarrubias, N., Pérez, M., & Sadurní, M. (2014). De les observacions als indicadors: El mòdul de suport a la gestió del risc en infància i adolescència /De las observaciones a los indicadores: el módulo de apoyo a la gestión del riesgo en la infancia y adolescencia / From observations to indicators: A computer package to support the management of social risk in childhood and adolescence. Col·lecció Eines, 17.Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família.

Escoge qué tipos de galletas aceptas que la web de la Universidad de Girona pueda guardar en tu navegador.

Las imprescindibles para facilitar vuestra conexión. No hay opción de inhabilitarlas, dado que son las necesarias por el funcionamiento del sitio web.

Permiten recordar vuestras opciones (por ejemplo lengua o región desde la cual accedéis), con el fin de proporcionaros servicios avanzados.

Para ofrecer contenidos publicitarios relacionados con los intereses del usuario, bien directamente, bien por medio de terceros (“adservers”). Hay que activarlas si quieres ver los vídeos de Youtube incrustados en la web de la Universidad de Girona.