Grups de recerca > 1a Trobada pedagògica Democràcia i Escola

Grup de Recerca en Polítiques, Programes i Serveis Educatius i Socioculturals

1a Trobada pedagògica Democràcia i Escola

Unes 30 persones, mestres de Primària, professorat de Secundària i Universitat, estudiants de mestre, membres de grups de recerca universitària es van trobar per aprofundir sobre la participació i la democràcia als centres educatius.

El divendres 18 de maig es va realitzar la 1a Trobada Pedagògica Democràcia i Escola amb la presència de mestres, estudiants de mestre, professorat i membres de grups de recerca universitaris.

La trobada volia donar una visió pràctica i teòrica de què podem fer per millorar la qualitat democràtica als centres, al mateix temps que volia ser un espai de trobada per debatre sobre les realitats de centres de Primària que volen impulsar projectes de participació reals.

La vessant pràctica es concretà en la presentació d'experiències i vivències de l'Escola Àgora de Girona, l'Escola de Sant Esteve de Guialbes de Vilademuls i la Pinya d'Esplugues de Llobregat.

A la part teòrica es donà a conèixer la recerca fruit del Pla de formació integral per al foment d’actituds, pràctiques i cultura democràtiques i participatives en els estudiants de Grau de Mestre (doble titulació: Infantil i Primària), del programa de millora i innovació en la formació de mestres (ARMIF), elaborada per la xarxa DEMSKOLE, on hi participen els grups de recerca GRES de la Universitat de Girona i GREUV de la Universitat de Vic.

Durant la trobada es va presentar la publicació Democràcia i Escola, coordinada per Jordi Feu.

Aquesta trobada es complementarà amb dues més: una adreçada a famílies (curs 2019-20) i una altra a alumnes (curs 2020-21).