Grups de recerca > Projecte DESMARES: pesca artesanal sostenible i conservació del corb marí emplomallat

Grup de Recerca en Biologia Animal

Aquest projecte que pretén compatibilitzar la pesca artesanal amb la conservació del corb marí emplmallat gaudeix d'un ajut del Programa Pleamar de la Fundación Biodiversidad amb fons FEMP.

El corb marí emplomallat és una au catalogada com a espècie vulnerable a nivell europeu, al mateix temps que un bioindicador de l’estoc pesquer. Les captures accidentals d'aquestes aus per part de les arts de pesca produeix un impacte important sobre les seves poblacions, alhora que representa un problema per als pescadors ja que malmet les captures i les xarxes.

Els objectius d'aquest projecte son:

- avaluar la interacció entre el corb marí emplomallat i la pesca artesanal

- Determinar la dieta del corb marí emplomallat a les àrees de la xarxa Natura 2000 del Mediterrani i la seva relació amb la comunitat piscícola

- Establir la dinàmica espacio-temporal del corb marí emplomallat

- Potenciar la sostenibilitat de la pesqueria artesanal amb xarxes i la conservació del corb marí emplomallat, promovent la implicació del sector i de les administracions responsables