Facultat de turisme > La Universitat dual: una prova pilot a la Facultat de Turisme de la UdG

Facultat de Turisme

La Universitat dual: una prova pilot a la Facultat de Turisme de la UdG

La Facultat de Turisme de la UdG acull una trobada internacional d’investigadors i empresaris turístics

Més de 20 persones entre hotelers, associacions d’empreses turístiques, consultories o agencies de viatges  així com investigadors del sector del turisme es troben durant els dies 12, 13 i 14 de novembre a la Facultat de Turisme de la UDG per discutir i dissenyar les bases d’un model de formació Dual que permetrà professionalitzar la formació acadèmica universitària que reben els estudiants de Turisme de les universitats europees. Aquesta trobada forma part del projecte europeu INCOME Tourism, el Dual Learning model for Tourism finançat per la Unió europea a través d’un Programa Erasmus Plus. L’objectiu de la trobada és acabar de dissenyar la prova pilot que s’implementarà en les diferents universitats que participen durant aquest curs acadèmic.

La formació Dual és un model d’èxit a països com a Alemanya. Permet als estudiants treballar mentre estudien. És a dir, estar estudiant a la Universitat durant mitja jornada i l’altra mitja, treballar  en una empresa del seu àmbit d’estudi.

L’objectiu d’aquesta formació empresa-universitat és doble. D’una banda, els alumnes inscrits adquireixen experiència professional. És a dir, els estudiants d’aquests programes reben i aprenen de l’experiència real en un entorn de treball professional vivint experiències laborals mentre es formen teòricament sobre els diferents models de negoci. D’altra banda,  els estudiants quan acaben ingressen al mercat laboral amb un coneixement especialitzat i una formació feta a la mida de l’empresa que els ha acollit durant el procés de formació universitari. A la especialització laboral rebuda s’hi suma el coneixement de la cultura empresarial on s’han integrat i de les dinàmiques de funcionament de la mateixa empresa o institució. Arriben a graduar-se, amb experiència laboral i amb coneixements sobre el funcionament intern d’una empresa del seu sector, per la qual cosa tenen més oportunitats de quedar-se treballant a l’empresa on han estat fent les pràctiques.

El projecte INCOME, a més, pretén incorporar la millora de l’aprenentatge de les habilitats personals també en cooperació amb les empreses, donat que hi ha moltes competències relacionades amb les habilitats personals on millor es poden assolir és a través de l’experiència en les empreses.

La trobada que s’acabarà avui,  aplega empresaris i professors d’Alemanya, de Portugal, d’Itàlia, de Croàcia, de Malta, d’Holanda i de la Facultat de turisme. Els socis internacionals d’aquest projecte de  formació Dual a la Universitat han acabat de definir com serà aquesta prova pilot a Girona, després de conèixer el funcionament del sistema dual alemany. Croàcia és el primer dels països del programa que ja ha iniciat la seva prova pilot (mes d’octubre). A Girona la prova pilot s’iniciarà a finals d’aquest mes de novembre. Aquesta experiència aglutinarà a 60 estudiants dels diferents països implicats i 12 empresaris del sector turístic, de cada un d’aquests 7 països.