Facultat de turisme > Els grups de recerca d’INSETUR lideren la candidatura de les xarxes R+D+I en l’àmbit del turisme

Facultat de Turisme

La Universitat de Girona lidera la candidatura de les xarxes R+D+I per dur a terme programes de valorització i transferència dels resultats de recerca, una xarxa de coneixement en l’àmbit del turisme a Catalunya.

L’Institut de Recerca en Turisme (INSETUR) de la Universitat de Girona lidera la candidatura per crear una xarxa de coneixement en l’àmbit del turisme a Catalunya. Els ajuts a les xarxes R+D+I per dur a terme programes de valorització i transferència dels resultats de recerca, proporcionaran la contractació de dos professionals en recerca del turisme durant un període de 4 anys.

Aquesta xarxa vol ser un consell assessor, un sistema que ofereix informació d’intel·ligència sobre l’àmbit del turisme. La Universitat de Girona presenta la seva candidatura per poder finançar aquesta xarxa de recerca, liderada per INSETUR.

La candidatura mostra els objectius del programa de valorització i transferència que s’emmarquen en contribuir substancialment a donar resposta a aquesta necessitat de dotar d’una estructura permanent i estable a la recerca en turisme que es fa a Catalunya. El potencial de valorització i transferència d’aquest coneixement envers tots els agents de la quàdruple hèlix de les destinacions catalanes és molt important, tal com s’ha pogut comprovar, per exemple, en el marc dels projectes PECT. Així doncs, la present proposta té per objectiu articular una xarxa de coneixement en turisme de Grups de Recerca provinents de totes les Universitats catalanes amb tradició en la recerca en turisme, a l’entorn d’un projecte impulsat per la Direcció General de Turisme, que compta també amb la participació de les principals institucions territorials: el Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística de Catalunya – SIITCAT. El SIITCAT té com a objectiu principal la millora de la competitivitat i la sostenibilitat de Catalunya com a destinació turística, amb una aposta clara per la generació i transferència de coneixement.