Facultat de turisme > El Dr. Josep M. Aguirre, partícip en el debat COAC a Barcelona

Facultat de Turisme

El Dr. Josep M. Aguirre, partícip en el debat COAC a Barcelona

L’advocat i professor de la Universitat de Girona, va participar en el debat sobre ‘L’habitatge protegit en sòl urbà consolidat. El cas de Barcelona’ organitzat pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya.

El passat 28 de juny es va celebrar al Col·legi d’Arquitectes el debat ‘L’habitatge protegit en sòl urbà consolidat. El cas de Barcelona’, on el Dr. Josep M. Aguirre, advocat i professor de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, va participar en el debat, juntament amb altres professionals del sector.

En el debat, el tema més comentat va ser la nova modificació del Pla Metropolità (PGM) que ha presentat l’Ajuntament de Barcelona, on obliga als promotors a destinar el 30% d’obra nova o amb grans rehabilitacions de les noves promocions de Barcelona en sòl consolidat a habitatges d’obra social.

Els advocats i professionals de l’àmbit, entre els quals es trobava el professor Josep M. Aguirre, varen debatre la qüestió en què van intentar fer llum a una normativa que ha agafat per sorpresa el sector immobiliari i que, segons van dir alguns dels presents, provocarà una allau de sol·licituds de permisos d’obres, i també de contenciosos, si s’acaba aprovant definitivament.

El professor Josep Maria Aguirre de la Universitat de Girona, va considerar que qualsevol intervenció sobre la unitat construïda troba la seva limitació en la legislació. L’única manera de canviar les normes, és forçar-les, va assegurar. Aguirre va subratllar tres febleses clau que, en la seva opinió, té aquesta Modificació del Pla: la primera és el problema de legalitat que hi pugui haver sobre els deures del propietari, donat que la llei estatal no parla de l’habitatge assequible; la segona, la pèrdua de rendibilitat que la reserva pugui causar sobre el propietari i, la tercera, la responsabilitat patrimonial.

Notícia de La Vanguardia