Facultat de turisme > Recomanació del dia: Campanya Creu Roja pels estudiants del Grau en PiRP

Facultat de Turisme

Recomanació del dia: Campanya Creu Roja pels estudiants del Grau en PiRP

Els estudiants del Grau en Publicitat i Relacions Públiques realitzen, des de fa 3 promocions, els espots publicitaris sobre les campanyes socials de la Creu Roja de Girona.

La Facultat de Turisme (UdG) segueix amb la campanya d'oferir docència als estudiants mitjançant la proposta de recomanacions diàries com conferències, llibres, activitats online, etc.

Proposta del dia:

La recomanació del dia per avui, dijous 19 de març, és conèixer les campanyes audiovisuals de la Creu Roja de Girona que realitzen els estudiants del Grau en Publicitat i Relacions Públiques.

• Primera campanya: Sempre Acompanyats.

La primera sèrie de set espots vol donar a conèixer el nou programa de Creu Roja Girona “Sempre Acompanyats”. Aquest programa vol ajudar a gent gran de la ciutat de Girona, a mantenir les relacions socials, sentir-se millor i no deixar de fer activitats quotidianes. El programa “Sempre acompanyats” és un programa pioner dins de la Creu Roja estatal, i actualment els vídeos elaborats serveixen com a eina per explicar el projecte a les noves ciutats on es vol implementar.

Els espots tenien el requisit de treballar amb usuaris reals del programa. Això va comportar diversos reptes. El primer, a nivell de direcció significava treballar amb persones que mai abans havien actuat. El segon era adaptar-se a habitatges reals, per tant requeria un bon treball d'art i d'atrezzo per adaptar-los a les necessitats de l'espot. Per últim vàrem haver de controlar molt la durada i ritme del rodatge per fer-los viables als nostres usuaris/actors.

Per últim i com a element de reflexió, tenir en compte que el “Sempre Acompanyats” Girona no pot treballar amb tota la gent que s'apunta al programa degut a l'alta demanda. Des de 2017 el Regne Unit disposa d'un Ministeri de la Soledat, ja que s'estima que hi ha dos milions de majors de setanta-cinc anys que viuen sols. Per tant s'ha de fer visible un tema que en els pròxims anys esdevindrà un vertader problema real de les societats europees. El documental, "La teoria sueca del amor", del director Erik Gandini, ja va tractar el tema de la soledat a les societats modernes, cinc anys enrere. Actualment es pot veure a la plataforma online Filmin.

Treballs dels estudiants que van realitzar la campanya "Sempre Acompanyats": Promoció 2016 - 2020

1. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 1

2. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 2

3. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 3

4. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 4

5. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 5

6. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 6

7. Creu Roja "Sempre Acompanyats" 7

• Segona campanya: Ocupació, Immigració i Joventut

La segona sèrie d’espots realitzats el curs acadèmic 2018-2019 volen publicitar alguns dels àmbits de treball de Creu Roja Girona. Aquests són: ocupació, immigració i joventut. Els espots es realitzen durant el segon curs de Publicitat i Relacions Públiques en el transcurs de dues assignatures. Narrativa Audiovisual, on es rep el briefing de Creu Roja i s’elabora la idea i el guió. A Tècniques de Producció Audiovisual II, es demanen els permisos, contacten els actors i es roda l’espot.

Treballs dels estudiants que van realitzar la campanya "Ocupació, Immigració i Joventut": Promoció 2017 - 2021

1. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 1

2. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 2

3. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 3

4. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 4

5. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 5

6. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 6

7. Creu Roja "Ocupació, Immigració i Joventut" 7

Per últim us deixem un enllaç amb el making of d’aquests últims espots, on es pot visualitzar el rodatge que realitzen els estudiants per crear les campanyes audiovisuals de la Creu Roja de Girona. El vídeo making of ha estat realitzat pels estudiants del Grau en Publicitat i Relacions Públiques que formen part de "La Productora". Cada un dels espots té setmanes de feina prèvia i tot un dia de rodatge per aconseguir els trenta segons finals.

#LaUdGnosatura