Facultat d'Educació i Psicologia > Fira de la Ciències "Petits Grans Científics i Científiques"

Facultat d'Educació i Psicologia

Fira de la Ciències "Petits Grans Científics i Científiques"

El dia 10 de maig més 1130 infants de les diferents escoles de Girona van participar a la Fira de la Ciència “Petits Grans Científics i Científiques” que per dotzè any consecutiu organitzava la Facultat d’Educació i Psicologia conjuntament amb l’Ajuntament de Girona, el CRPG i la Fundació La Caixa.

Els estudiants dels graus d'Educació Infantil i d’Educació Primària van participar desenvolupant-hi tallers que anaven sobre una vessant científica amb elements coneguts pels infants, que podien tenir a casa i/o l’escola.

Des de la Menció de Noves Tecnologies també van organitzar diferents propostes, així com des de La Caseta de l’Ajuntament, la Càtedra de Cultura Científica, el programa d’Escacs i Escoles i el CRPG.

En total van participar 49 grups que van rebre 49 grups d’escoles de Girona, com Joan Bruguera, Montjuïc, Vedruna, Àgora, FEDAC-Pont Major, Dalmau Carles, Sagrada Família, Vila-Roja, Taialà, Santa Eugènia, Font de la Pólvora, Cassià Costal, Marta Mata, Bosc de la Pabordia, Migdia, Pericot i Dr.Masmitjà.

Segons l’organitzador de la Fira de la Ciència, Àdam Bertran, “el fet que 17 escoles participin a la Fira Petits Grans Científics i Científiques demostra que més enllà de la divulgació de la ciència, esdevé una activitat que lluita a favor de la igualtat d’oportunitats i en contra la segregació, amb infants provinents de tots els barris, amb característiques socioeconòmiques diverses” i que pels estudiants de mestre de la Universitat de Girona “és una oportunitat de treballar de manera interdisciplinària i posar en pràctica real un projecte desenvolupar en el context formatiu de l’aula”.

S’està preparant una plataforma web on es penjarà tota la informació de la Fira de la Ciència, amb tots els tallers que es van fer, per tal que sigui un recurs útil per a les escoles i famílies, on un cop més la Universitat de Girona fomenta la divulgació i la interrelació amb la societat en general.