Escola Politècnica Superior > Presentació del projecte FEMSTEM

Escola Politècnica Superior

Aquest dijous dia 7 de març de 2019 durant la celebració del II Speed Networking/Mentoring, organitzat per FEMenGIN, es va presentar a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona el projecte FemSTEM.

FEMSTEM és un projecte d’acompanyament i de difusió dels àmbits de les ciències, tecnologia, enginyeria i arquitectura i edificació per incrementar el percentatge de noies STEM. Agrupa i visualitza les inquietuds de les diferents associacions que conformen la llavor del projecte en la promoció de la diversitat de gènere a l’enginyeria i tecnologia: FEMenGIN, YoungITGirls, FemmeinLine conjuntament amb la direcció de l’Escola Politècnica Superior.

L’objectiu principal del projecte és el de donar suport i acompanyar aquelles noies interessades en els àmbits de formació de l’Escola Politècnica Superior, fent-ne un programa de mentories i difondre aquests àmbits a les estudiants preuniversitàries i de primària. Aquest projecte està alineat amb el Pla STEMCat de la Generalitat de Catalunya i pretén agrupar els esforços de les associacions impulsores i de tots els centres i entitats que hi treballen.

Al II Speed Networking/mentoring es va comptar amb la col·laboració de  Cati Quintana (Ambaixadora STEAM) del departament d’Educació, amb Minerva Embuena de TNG (The Networking Group), amb Pau LLauger i Amy Savaly de l’Ajuntament de Girona, amb Judit Abellí de l’Associació Femme InLine, amb Jara Forcadell de l’Associació Young IT Girls  i M. Àngels Pita del CETIG.

.

Activitats programades

Jornada de coaching: 26 de març 18h a 19h30, Sala d’actes de l’EPS

Girls in ICT day: 15 de maig 15h-19h

Programa de mentories FEMSTEM 2m

Suport de les organitzacions

FEMenGin i l’Escola Politècnica Superior han involucrat a la societat i altres associacions amb objectius similars, tots al voltant d’impulsar el sector femení al món tecnològic. També compta amb la col·laboració i suport del Consell Social de la UdG, el Patronat Politècnica, la Unitat de Compromís Social de la UdG i l’Ajuntament de Girona.

II Speed Networking/Mentoring

FEMenGiN continua el seu camí creant xarxa per connectar dones del món de l’enginyeria. L’objectiu és poder compartir experiències i actuar coordinadament per augmentar el nombre de dones al camp de l’Enginyeria. Aquesta iniciativa és una de les activitats periòdiques que es realitzen des del 2018 al marc de l’Escola Politècnica Superior de la UdG.