Escola Politècnica Superior > La "Patata CANUVA" i el "Trinxat" reben el premi del Concurs InTecAA

Escola Politècnica Superior

La "Patata CANUVA" i el "Trinxat" reben el premi del Concurs InTecAA

El passat dissabte 8 de juny de 2019, es van lliurar els diplomes i premis del Projecte-Concurs InTecAA , a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona.

Acte de lliurament de diplomes i premis del Concurs InTecAA

El passat dissabte 8 de Juny de 2019, es va celebrar l’acte de lliurament dels diplomes i premis del Projecte-Concurs InTecAA (Innovació en Tecnologia Agrària i Alimentària), a la sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona. Es tractava d’un concurs divertit i innovador, dirigit als alumnes de centres de secundària de 3r i 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat, Cicles Formatius i ECA’s, de les comarques de Girona i limítrofes, per aprendre de forma diferent i interdisciplinària.

L’objectiu era generar un vídeo curt, sobre un plat típic de la comarca o zona i/o una innovació d’un plat tradicional, explicant tota la ciència i tecnologia que hi ha al darrera de la seva producció i elaboració, des del camp o la granja fins a la cuina, amb el repte: Quina tecnologia hi ha darrere dels aliments?

L’acte va ser presentat i conduït per la Dra. Sílvia Aulet, membre del consell assessor de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge-Sant Antoni (UdG) i Directora del III Congrés Català de la Cuina-Girona. La inauguració va anar a càrrec de la Directora de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, la Dra. M. Àngels Pèlach, i de la Directora Científica del Campus Alimentació i Gastronomia de la UdG, la Dra. Carmen Carretero.

Durant el transcurs de l’acte, hi va haver una conferència impartida pel Sr. Quim Casellas, cuiner del restaurant Casamar de Llafranc, amb una estrella Michelin.

I la cloenda de l’acte va ser a càrrec del coordinador del Grau en Enginyeria Agroalimentària (GEA), Dr. Joan Pujol; la coordinadora del Grau en Innovació i Seguretat Alimentària (GINSA), Dra. Mònica Toldrà; i de la Vicerectora de Territori i Compromís Social, Dra. Silvia Llach.

Els guanyadors del 1er concurs IntecAA van ser:

• 1er premi, modalitat Batxillerat i Cicles Formatius: “Patata CANUVA”, de GAEPA POOM, de l’Institut de la Garrotxa (Olot) i Institut de Llançà.
  • 1er premi, modalitat ESO: “Trinxat”, de les Gourmets del Pare Coll, FEDAC Sant Narcís.

Aquest concurs ha estat promogut i organitzat per la Comissió de difusió dels estudis de l’àmbit agroalimentari, del Departament d’Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentària (EQATA), de l’Escola Politècnica Superior de la UdG. Aquesta comissió estava formada pel Dr. Jesús Francés, com dinamitzador-coordinador, Dr. Miquel Duran Ros, Dr. Florencio de la Torre i els coordinadors dels estudis agroalimentaris, Dr. Joan Pujol i Dra. Mònica Toldrà. A més, el concurs va comptar amb la col·laboració de l'Escola Politècnica Superior, el Patronat Politècnica, el Departament EQATA, l’Institut de Tecnologia Agroalimentària (INTEA), la Càtedra del Vi i de l’Oli de l’Empordà i el Campus Sectorial d'Alimentació i Gastronomia de la UdG, i el Vicerectorat de Territori i Compromís Social de la UdG.

El projecte-concurs InTecAA ha estat finançat pel programa pilot de suport a iniciatives i activitats de la UdG adreçades als nivells preuniversitaris (Subprograma 1; curs 2018-19).