Departament de Geografia > Sortida al Parc Natural del Cap de Creus

Departament de Geografia

Sortida al Parc Natural del Cap de Creus

Dins el marc de l’assignatura “Gestió d’Espais Naturals”

El passat divendres 26 d’abril, dins el marc de l’assignatura “Gestió d’Espais Naturals”, els i les alumnes del grau van visitar el Parc Natural del Cap de Creus. Dins el Parc, s’hi poden trobar diverses figures de protecció, cosa que va resultar d’especial interès per a entendre el funcionament i la gestió d’aquests espais. La primera parada de la sortida va ser al Mas Ventós, des de on els alumnes van gaudir d’una contextualització del parc gràcies al professor Josep Vila.

Després d’una explicació i contextualització del parc, es van dirigir a la segona parada; el Palau de l’Abat. Des d’allà, el tècnic del parc Gerard Carrión els va fer una Presentació del Parc, el seu Pla Especial i problemàtiques. La presentació va resultar molt útil per a entendre la “teoria” del parc natural  i els problemes pràctics de gestió que es troben el dia a dia.

Després de dinar a Cadaqués, els alumnes es van dirigir al Paratge de Tudela, on van poder gaudir d’una visita guiada  a càrrec de Marta Puiguriguer, geòloga i autora del llibre guia sobre aquest indret. Les explicacions van ser mol útils i entretingudes, ja que barrejaven la tots els trets interessants de l’espai; l’art de Dalí, el patrimoni geològic amb els sòls més vells de Catalunya, i la gestió d’aquest espai.