Departament de Geografia > Trencaclosques amb mapes dels fons de l'ICGC

Departament de Geografia

Trencaclosques amb mapes dels fons de l'ICGC

L'ICGC ha iniciat un nou recurs pensat per a l'entreteniment i també per a l'aprenentatge: ha convertit mapes en trencaclosques. Una nova eina de fàcil usabilitat que pot ajudar a passar aquests dies de confinament de manera divertida i didàctica. Els mapes triats pertanyen al fons cartogràfic, tant històric com actual, de l'Institut, i el trencaclosques és pensat amb la voluntat d'oferir un entreteniment per a tots els públics. Per això se n'han generat de 12, 60 i 150 peces i així disposar d'un ventall amb diferents graus de dificultat.

La primera selecció de mapes escollits la podeu trobar aquí, i periòdicament se n'afegiran de nous. Aquests són els cinc primers mapes triats:

• Mapa administratiu de Catalunya 1:1.000.000. ICGC, 2020. S'hi representa la divisió provincial, comarcal i municipal de Catalunya.
  • Mapa físic de Catalunya 1:800.000. ICGC, 2020. S'hi mostren els principals elements geogràfics del nostre territori.
  • Mapa de Catalunya. de Francesc Flos y Calcat, 1906. Disposa d'una cartel·la al·legòrica d'Antoni Utrillo.
  • Mapa de geografía física. de Bernardo Álvarez y Marina, 1880. Es tracta d'un cartell mural escolar amb l'explicació dels termes geogràfics amb una base similar a la Península Ibèrica.
  • Mapa de Asia. de Josep Paluzie Lucena, 1899. Mapa escolar que prové del fons del Centre Excursionista de Catalunya.

A la barra superior de l'aplicació hi ha una sèrie d'opcions: una de les opcions, abans de començar a resoldre el trencaclosques, és canviar el nombre de peces per adaptar-lo a tots el membres de la família. Les altres opcions que es poden fer servir en qualsevol moment del procés són: mostrar només les peces del contorn exterior del trencaclosques i la vista momentània de la imatge del trencaclosques resolt perquè serveixi de guia.

Jigsaw Explorer és un servei en línia gratuït que proposa trencaclosques generats amb imatges en línia i que es poden completar en la pantalla de l'ordinador o de la tauleta.