Departament d'Economia > Seguiment assequible de la qualitat de l’aire: el projecte ROMI

Departament d'Economia

Seguiment assequible de la qualitat de l’aire: el projecte ROMI

El projecte ROMI pretén mesurar sense alts costos la qualitat atmosfèrica de Girona

Com bé sabeu la pol·lució atmosfèrica és una de les majors preocupacions ciutadanes a tot el món a causa de les malalties que genera. ROMI és un projecte original de recerca transversal que pretén mesurar a baix cost la qualitat atmosfèrica a la província de Girona. Les dades s’obtenen en temps real de forma geolocalitzada a través d'una plataforma d'internet.

En aquests moments, ja tenim tres equips en el poble de Bonmatí i tres més a la FCEE de Montilivi monitoritzant el nivell de partícules PM10 i PM2.5 de l'aire que respirem. Cada caixa de mesura utilitza un carregador de telèfon i és, per això, que demanem la vostra ajuda:

Si teniu un carregador de dispositiu Android que ja no utilitzeu, porteu-lo  a la FCEE que li donarem una nova vida! Ens servirà per abaratir el cost de la posada en funcionament dels nostres aparells de mesura. Gràcies per la vostra col·laboració.

Reconeixerem l'esforç de les persones que col·laborin posant el seu nom a l'aparell que utilitzi el carregador donat. Trobareu la llista actual d'aparells en funcionament i els seus respectius patrocinadors aquí

L'equip del projecte ROMI està format per Nicolas Boccard, professor d'economia a la FCEE, i els estudiants de màster en enginyeria informàtica de la UdG Miquel Farreras i Robert Garcia. També hi col·labora el professor Lluís Pacheco del VICOROB de l'Escola Politècnica Superior.

Més informació

Els gràfics preliminars s'actualitzen dues vegades al dia. Pots consultar les dades de Bonmatí i de la FCEE. La directiva europea sobre aire net requereix que el PM10 es mantingui per sota de 50 μg / m3 sobre una base de 24 hores (de manera que els pics temporals siguin acceptables).

Segueix totes les novetats a través de Twitter amb l’etiqueta #projecteROMI.