Càtedres de la UdG > Tallers educatius de l’Espai del Metge Rural avaluats pels estudiants de la Facultat d’Educació

Càtedra Martí Casals de Medicina i Salut en l'Àmbit Rural

La Càtedra Dr. Martí Casals de Medicina i Salut en l’Àmbit Rural de la Universitat de Girona i el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols- Espai del Metge i la Salut Rural, van acollir el passat 13 de novembre de 2019 als estudiants del Departament de Didàctica de les Ciències de la Facultat d’Educació de la Universitat de Girona.  Es tracta d’una trobada anual, al llarg de la qual els estudiants del darrer curs realitzen diferents activitats educatives adreçades a alumnes i avaluen els objectius, procediments, registre de llenguatge i coneixements utilitzats pels monitors, i els materials usats.

Amb aquesta activitat, s’aposta per una avaluació conjunta de les activitats pedagògiques. Per una part, el museu desenvolupa una avaluació anual i es compromet a aplicar mesures per millorar les activitats. Per l’altra, la participació d’un gran nombre de futurs mestres, permet al museu de fer una acció de difusió dirigida a aquells que estaran desenvolupant tasques educatives a tot Catalunya en anys futurs. En tercer lloc, es té cura de l'evident relació entre educadors i gestors de museus.

La sessió tingué una primera part de  presentació de l’activitat a càrrec de Joaquim M. Puigvert, director de la Càtedra, Marta Gual, professora de la Facultat d’Educació, i de Sílvia Alemany, directora del Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols. La segona part fou el desenvolupament dels tallers educatius “Amb els 5 sentits” i “Els secrets de la remeiera Remei”. La tercera i darrera sessió fou la dedicada a les conclusions i debat conjunt.