Càtedres de la UdG > Presentació de la iniciativa "Edificis Positius" al CaixaFòrum de Girona

Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat

Ahir es va portar a terme al CaixaFòrum de Girona una magnífica jornada on el públic era divers: hi havia reprensentants d'institucions públiques, universitats, empreses, teixit veïnal, social i cultura.

La Càtedra RSU de la Universitat de Girona s’ha destacat en aquests anys per promoure tant la responsabilitat social d’empreses i organitzacions gironines com per fer de Girona un Territori Socialment Responsable.

En aquest sentit, ahir es presentava una jornada en què es preté anar més enllà en el desenvolupament de la responsabilitat social vinculada al territori, mirant d’arribar a les persones i comprometre-les en el desenvolupament sostenible així una manera diferent d’arribar a les organitzacions i empreses i millorant el seu lligam amb la comunitat.

Des de TSR Territori Socialment Responsable, cooperativa sense ànim de lucre, s’ha posat en marxa Edificis Positius, una iniciativa transformadora que té per objectiu fer dels edificis un actor de canvi de les ciutats i pobles, apoderant els ciutadans i les ciutadanes i generant un nou àmbit des d’on abordar els reptes de civisme i sostenibilitat, de manera que es generin comunitats que vulguin viure positivament l'experiència de ser veïns i veïnes.

Es tracta d’una nova forma de participació social, a partir de l’apoderament de Veïns Positius i Veïnes Positives, que vol millorar la vida quotidiana, el benestar i la felicitat de les persones, convertint els edificis en estructures més vives, sostenibles, solidàries i integradores, fet que alhora impulsa l’activitat econòmica en els edificis. Es tracta d’una iniciativa amb el suport de la Generalitat de Catalunya, seleccionada com a Projecte Singulars del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i l’adhesió d’empreses i institucions.