Càtedres de la UdG > Ens visiten acadèmics i acadèmiques de la Universitat d'Atacama (Xile)

Càtedra de Promoció de la Salut

Ens visiten acadèmics i acadèmiques de la Universitat d'Atacama (Xile)

Nou integrants del projecte "Model Pilot per a alfabetització en Salut de la població adolescent i jove" (ATA 1795) ens visiten durant quinze dies per conèixer la Càtedra de Promoció de la Salut .

El grup visitant està composat per acadèmics i acadèmiques d’Obstetrícia i Puericultura, Infermeria, Kinesiologia i Nutrició i Dietètica, tots ells membres de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat d'Atacama (Xile) interessants en l’alfabetització en salut en el marc del seu projecte "Model Pilot per a l'Alfabetització en Salut de Població Adolescent i Jove, que potenciï i articuli la tasca docent-assistencial, la vinculació i la recerca, mitjançant la conversió de l'actual Centre de Salut i dels Programes de Salut Comunitària", projecte ATA 1795.

Aquest projecte és un model pilot dirigit a joves i adolescents, estudiants d’aquesta universitat, centrat en l’alfabetització per a la salut i té com a objectiu capacitar els docents de la Universitat de Atacama amb un enfocament d’alfabetització en salut perquè siguin replicats als estudiants i a la comunitat adolescent a través de capacitacions i estades en centres referents en el tema. En aquest punt la Càtedra ha estat identificada des de la Universidad de Atacama com a referent en l’àmbit de la promoció de la salut fet que ha propiciat la passantia d’aquest grup de professors i professores.

Durant la visita, que ha tingut lloc  del 6 al 17 de maig, els/les professionals han tingut l'oportunitat de conèixer el nostre treball en promoció de la salut i més concretament en l'àmbit d'alfabetització en salut, així com conèixer diferents organismes com la Facultat d'Infermeria de la Universitat de Girona,  el Dipsalut o el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i assistir a formacions i seminaris relacionats amb l'alfabetització en salut i altres temes relacionats amb la promoció.