Càtedres de la UdG > Se celebra el Simposi "Rellegir Anglada" a l'Institut d'Estudis Catalans

Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

Se celebra el Simposi "Rellegir Anglada" a l'Institut d'Estudis Catalans

La Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona ha col·laborat en l'organització del Simposi "Rellegir Anglada" que va tenir lloc a l'nstitut d'Estudis Catalans el 9 de març, quan es va commemorar el norantè aniversari del naixement de Maria Àngels Anglada (Vic, 1930 - Figueres, 1999).

Simposi Rellegir Anglada

Institut d’Estudis Catalans, 9 de març de 2020

En commemoració del 90è aniversari del seu naixement

Maria Àngels Anglada (Vic, 1930 – Figueres, 1999) fou una autèntica dona de lletres: poeta, novel·lista, traductora, assagista, articulista. El seu corpus creatiu presenta múltiples caires i replecs. En el norantè aniversari del seu naixement, aquest Simposi es proposa una relectura, a ulls d’avui, de les diverses facetes del seu corpus literari, els eixos fonamentals del seu pensament humanístic i la incidència que té la seva obra en la definició del patrimoni literari nacional i en el conjunt de les lletres catalanes contemporànies.

9.30 Benvinguda

10.00 L’escriptora i la seva circumstància històrica / Enric Pujol (UAB)

10.20 Maria Àngels Anglada: retalls de vida / Lluïsa Julià (UOC)

10.40 Memòria i compromís en la poesia de Maria Àngels Anglada / Olívia Gassol (UAB)