Càtedres de la UdG > El Parlament Europeu adopta propostes sobre com la UE pot regular millor la IA

Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

El Parlament Europeu adopta propostes sobre com la UE pot regular millor la IA

El Parlament Europeu és una de les primeres institucions a presentar recomanacions sobre quines normes d’IA s'haurien d’incloure pel que fa a l’ètica, la responsabilitat i els drets de propietat intel·lectual. Aquestes recomanacions volen obrir el camí perquè la UE esdevingui un líder mundial en el desenvolupament de la IA. La proposta legislativa de la Comissió s’espera a principis de l’any vinent.

La iniciativa legislativa del Parlament Europeu insta la Comissió de la UE a presentar un nou marc legal que descrigui els principis ètics i les obligacions legals que s'han de seguir a l'hora de desenvolupar, desplegar i utilitzar la intel·ligència artificial, la robòtica i les tecnologies relacionades a la UE, incloent-hi programari, algoritmes i dades.

En aquest sentit, es preveu que les futures lleis es facin d’acord amb diversos principis rectors, inclosos: una IA centrada en l’ésser humà i feta per l’ésser humà; seguretat, transparència i rendició de comptes; garanties contra el biaix i la discriminació; dret a la reparació; responsabilitat social i ambiental; i respecte per la privadesa i la protecció de dades.

També es considera que les tecnologies d’intel·ligència artificial d’alt risc, com les que tenen capacitats d’autoaprenentatge, s’han de dissenyar per permetre la supervisió humana en qualsevol moment. Si s’utilitza una funcionalitat que comportaria un incompliment greu dels principis ètics i que podria ser perillosa, s’haurien de desactivar les capacitats d’autoaprenentatge i restablir el control humà complet.

Podeu trobar més informació sobre aquesta iniciativa legislativa del Parlament Europeu clicant aquí .