Càtedres de la UdG > ELS MOVIMENTS MIGRATORIS: PRIMER COP QUE S'INCLOU A UN MANUAL

Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania

ELS MOVIMENTS MIGRATORIS: PRIMER COP QUE S'INCLOU A UN MANUAL

El Manual de Dret del Treball i Seguretat Social inclou un estudi dedicat als drets de la población estrangera.

El Diari de Girona, en la seva publicació de data 21 de setembre de 2019, fa referencia en un article a la novetat que representa incloure en un manual el dret laboral migratori, ja que els immigrants venen en gran part per trobar feina:

- Així el director del Manual, autor del capítol dedicat al dret migratori, en Ferran Camas, i director de la Càtedra d´inmigració, única a Espanya, es refereix textualment: “«Era molt important poder comptar amb un manual que compti amb dret migratori, ja que els investigadors han continuat la tradició de no incloure un capítol que s'hi referís als manuals de Dret del Treball i de la Seguretat Social». També resalta literalment que: «l'última reforma profunda va ser-el 2012 amb la Reforma Laboral, i des de fa set anys en matèria de Seguretat Social i de Migracions ha quedat tot congelat»

- «Hi ha molt de desconeixement sobre la part de gestió jurídica de la immigració», explica el Professor Ignasi Camós, un dels autors del Manual. «Més enllà de la qüestió bàsica i essencial del fet migratori, molta gent desconeix com s'han de gestionar contractacions internacionals quan aquests arriben», apunta.

- Posa de manifest el catedràtic Ferran Camas, que la porta perquè entrin immigrants està tancada, i les empreses sols tenen fácil la contractació  d´extrangers quan es tracta de titulacions qualificades.

Es destaca a l´article del Diari de Girona, per finalitzar, però no per això menys important, tot al contrari: que el Manual aborda una qüestió dirigida a la província de Girona, com és la dels treballadors transfronterers que cada dia venen o arriben de França per treballar.

El dia 25 de setembre de 2019 va tenir lloc a la Facultat de Dret la presentació del Manual de Dret del Treball i Seguretat Social per alguns dels seus autors, i del seu director,  el Professor en Ferran Camas.

Per més informació recomanem l´enllaç: https://www.diaridegirona.cat/comarques/2019/09/21/equip-udg-publica-manual-sobre/1003599.html