Càtedres de la UdG > Estela Mariné i la visió turística de Catalunya

Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni

El passat dia 8 de maig vam tenir l'honor de compartir la visió de l'Estela Mariné, actual professora a la Facultat de Dret, Economia i Turisme (FDET) de la Universitat de Lleida (UdL

L'acte va ser organitzat per la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni de la Universitat de Girona (UdG), la qual du a terme es compti com la segona iniciativa per impulsar la investigació i la divulgació, en aquest cas sobre del turisme a Catalunya. L'anterior fa referència a la ponència de l'Anton Pujol el passat 25 de març.

Tal i com es titulava la conferència, el tema principal que es va tractar fou sobre La imatge turística de Catalunya a través dels ulls dels quals ens visiten, en el qual s'exposaven els resultats del seu treball d'estudi el qual va ser guardonat amb la seva Medalla del Turisme de Catalunya (2018) pel departament d’Empresa i Coneixement en la categoria de “Millor projecte de coneixement i recerca referit al sector turístic” per la seva tasca d'investigació, centrada en la imatge i identitat de la Catalunya turística. La conferència girava entorn de la investigació de l'Estela Mariné, on explicava que tot va començar a les Rambles, mentre fotografiava souvenirs per entendre quina imatge oferíem al públic que ens visitava. Paral·lelament es va centrar en el món on-line, un món que creix de forma imminent del que suposa una gran font d'informació, tant a positiu com negatiu. Es van tractar diferents aspectes del turisme a Catalunya, alhora es va fer una valoració pública sobre el balanç de la imatge que aquest tenia sobre nosaltres.

L'acte va ser conduït per la directora de la Càtedra GCT, Maria Dolors Vidal, i va concloure amb un torn de preguntes que havien encuriosit als participants de la sala.

A continuació adjuntem un enllaç on podreu visualitzar la conferència enregistrada: http://diobma.udg.edu//handle/10256.1/5663