Càtedres de la UdG > Debat a Palamós sobre impacte i oportunitats dels projectes finançats pel GALP Costa Brava

Càtedra d'Estudis Marítims

El pròxim divendres 29 de novembre, la Càtedra d'Estudis Marítims organitza al Museu de la Pesca, a Palamós, una xerrada adreçada a debatre sobre l'impacte i les oportunitats dels ajuts FEMP en el territori. Anna Masdeu, gerent del Grup d’Acció Local Pesquer Costa Brava, presentarà la valoració preliminar dels ajuts gestionats pel GALP en les dues darreres convocatòries. Sota el títol “Oportunitats i impacte dels ajuts del Fons Europeu Marítim i de la Pesca a la Costa Brava”, la xerrada servirà per exposar la missió i mirada estratègica del GALP, les característiques de les convocatòries, la tipologia de projecte finançat, el perfil dels beneficiaris i les oportunitats que s’obren en futures crides d’ajudes FEMP.

En l’acte hi participaran també Cristina Mañas, de la Confraria de Pescadors de Palamós, i Àngela Seira, sub-directora de la Direcció General de Pesca i Afers Marítims de la Generalitat de Catalunya. Conduirà l’acte Joan Lluís Alegret, director de la CEM.

L’acte es celebrarà el Museu de la Pesca el divendres 29 de novembre a les 10.30 h, en el marc del programa d’accions “Pesca i Ciència”, impulsades per la Càtedra d’Estudis Marítims de la Universitat de Girona amb l’ànim de divulgar la recerca en l’àmbit marítim i pesquer. La xerrada s’adreça a polítics, gestors, beneficiaris i interessats en les ajudes FEMP. En acabar l’acte, s’oferirà un petit tastet.

GALP Costa Brava

L'Associació GALP Costa Brava és una entitat que es va crear l'any 2016 i que agrupa 11 dels 20 municipis de la franja costanera gironina. La seva tasca es gestionar els ajuts provinents del Fons Europeu Marítim i de la Pesca, destinats al desenvolupament local del territori pesquer de la Costa Brava, a través de projectes que impulsin la competitivitat del sector pesquer, la sostenibilitat dels ecosistemes marins, el desenvolupament dels municipis pesquers i la formació professional.. Ho fa a través d'una estratègia de desenvolupament local participativa (EDLP), pactada amb les entitats públiques i privades del territori.