Càtedres de la UdG > La Càtedra Joan Vinyoli s'afegeix a la celebració de l'Any Joan Brossa

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

La Càtedra Joan Vinyoli s'afegeix a la celebració de l'Any Joan Brossa

La Càtedra Joan Vinyoli se suma als actes de celebració amb motiu de l'Any Joan Brossa, que al llarg de 2019 commemora el centenari el naixement del poeta.

Amb motiu de la commemoració de l'Any Joan Brossa, la Càtedra Joan Vinyoli col·labora en diverses iniciatives que tenen a veure amb la celebració del centenari del naixement de Joan Brossa.

En primer lloc, la Càtedra Joan Vinyoli va organitzar una xerrada-col·loqui que, sota el lema Què ens diuen les biblioteques dels poetes?, va tractar sobre les biblioteques personals dels poetes Joan Brossa i Joan Vinyoli. L'acte va tenir lloc el 27 de febrer, a les 18.00 hores, al Seminari Aurora Bertrana de la Biblioteca Barri Vell de la Universitat de Girona. La conversa va comptar amb la participació de Glòria Bordons, estudiosa de Joan Brossa, i Pep Solà, biògraf de Joan Vinyoli, moderats per Margarida Casacuberta, directora de la Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània de la Universitat de Girona.

D'altra banda, la Càtedra Vinyoli també ha col·laborat en l'organització de El pedastal són les sabates. Homenatge a Joan Brossa impulsat pel Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona. Aquest homenatge va tenir  lloc el divendres 29 de març, a partir de les 11 del matí, a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres. L'homenatge va comptar amb la participació de Manuel Guerrero, comissari de l'Any Brossa; Vicenç Altaió, president de la Fundació Joan Brossa; i Pere Portabella, cineasta.