Càtedres de la UdG > Visita virtual al fons documental Joan Vinyoli de l'Arxiu Comarcal de la Selva

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

Visita virtual al fons documental Joan Vinyoli de l'Arxiu Comarcal de la Selva

Amb motiu del Dia Internacional dels Arxius, l'Arxiu Comarcal de la Selva (ACSE), que forma part de la Xarxa d'Arxius Comarcals de Catalunya (XAC), ha estrenat un recurs interactiu que permet realitzar una visita virtual pels documents que integren el Fons Joan Vinyoli de l'ACSE. Així mateix, el recurs dona a conèixer la vinculació que el poeta va mantenir amb Santa Coloma de Farners.

Joan Vinyoli i Pladevall (Barcelona, 1914-1984) és considerat un dels grans poetes catalans del segle XX. De trajectòria extensa i fecunda, va escriure més de 500 poemes distribuïts en 17 llibres. Aquesta visita virtual mostra, entre imatges i sons, alguns trets rellevants de la seva biografia i la seva obra, fent especial incidència en la relació del poeta amb Santa Coloma de Farners, on residí els estius de la seva adolescència i joventut. A l’Arxiu Comarcal de la Selva hi ha dipositat el seu llegat documental mercès a la cessió que els familiars van fer a la ciutat de Santa Coloma de Farners (2011). Així doncs, els documents custodiats són el fil conductor d'aquest recorregut virtual.

Aquesta visita conté elements de so indicats amb la icona 🔊. Per escoltar-los cal clicar la rodeta de la part superior dreta de la pantalla i activar la narració.

CRÈDITS:
• Imatges publicades: Fons Joan Vinyoli i col·lecció imatges ACSE
• Poemes recitats: M. Helena Tolosa
• Guió: Georgina Torra
• Revisió i ampliació de continguts: Joaquim Puigdemont i Joaquim Carreras (Arxiu Comarcal de la Selva)
• Fotografies 360: Hans Ludwig i Ramon Iglesias (www.icatmedia.net)
• Coordinació: Arxiu Comarcal de la Selva i www.icatmedia.net
• Realització del Tour: www.icatmedia.net
• Tour promogut per: Xarxa d’Arxius Comarcals. Direcció General del Patrimoni Cultural. Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya