Campus de la Salut > VICOROB participa en un hub per agilitzar la implementació de robòtica en el sector salut

Campus Salut

El projecte europeu DIH-HERO destinarà 8 milions d’euros a subvencions per a petites i mitjanes empreses que aportin solucions de robòtica aplicables en el sector de la salut.

VICOROB participa en un hub per agilitzar la implementació de robòtica en el sector salut. El hub, que s’enmarca en el projecte europeu DIH-HERO i és coordinat per el centre tecnològic Eurecat, està format per una xarxa d’entitats públiques i privades relacionades amb la sanitat i les noves tecnologies, amb l’objectiu de promoure i accelerar l’adopció de solucions pioneres de robòtica aplicables en l’àmbit de la Salut.

DIH-HERO, de l’anglès ‘Digital Innovation Hub Healthcare in Robotics’, és una plataforma que durant els propers quatre anys facilitarà la transferència de coneixement i l’anàlisi de les necessitats del sector, demostrant la utilitat de la tecnologia en entorns reals per afavorir la implementació d’innovacions tecnològiques per donar resposta a mancances en l’atenció sanitària. És un projecte liderat per la Universitat de Twente (Països Baixos) i aborda aplicacions sanitàries com diagnòstic, tractament, assistència i prevenció, així com serveis associats de formació, manteniment i logística, entre d’altres.

El hub en el que participa VICOROB està format per organitzacions de pacients, hospitals, clíniques i els propis serveis públics de salut -com la Fundació TicSalut Social, el Servei Madrileny de Salut (SERMAS), la Fundació Institut Guttmann, l’Hospital Sant Joan de Déu, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques Agustí Pi i Sunyer de l’Hospital Clínic o el Centre Hospitalier Universitaire de Liège, de Bèlgica-, i altres universitats i instituts de recerca -com l’Institut de Robòtica per a la Dependència o la Universitat Politècnica de Catalunya- i empreses de robòtica, com la pime PAL Robotics.

El projecte compta amb 16 hubs europeus, liderats per centres de referència en robòtica aplicada en salut, que s’encarreguen de fer efectiva la transferència tecnològica i els serveis desenvolupats, així com d’ampliar la xarxa de contactes i d’aportar solucions a qüestions socials, ètiques, legals o d’estandardització, entre altres, que sorgeixin durant el procés.

El consorci del projecte, que està finançat pel programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea, està format per 17 socis d’11 països i convida a la participació d’empreses de robòtica, hospitals i centres que estiguin interessats a col·laborar, ja sigui oferint serveis o com a validadors en entorns reals amb usuaris que puguin beneficiar-se d’aquestes innovadores tecnologies.

A més dels serveis oferts, com accés a infraestructures on desenvolupar i provar noves tecnologies o serveis de formació i d’assessorament empresarial i legal, DIH-HERO destinarà 8 milions d’euros a subvencions per a petites i mitjanes empreses que aportin solucions de robòtica aplicables en el sector de la salut.