Campus de la Salut > Les empreses de sector de la salut a Girona facturen 387 milions d'euros

Campus Salut

Les empreses de sector de la salut a Girona facturen 387 milions d'euros

Més de 1.000 empreses treballen en aquesta indústria a Catalunya, 21 a les comarques gironines, on donen feina a 1.300 treballadors.

Les empreses del sector de la salut facturen cada any uns 387 milions d'euros a les comarques gironines, segons l'estudi Biocat, l'estudi de referència del sector de les ciències de la vida i la salut a Catalunya. En total, en tot Catalunya el sector genera uns 31.087 milions d'euros cada any i representa el 7,2% del producte interior brut (PIB), comptant les empreses del sector i els serveis sanitaris, segons l'informe de 2017.

De mitjana, cada setmana es crea a Catalunya una nova companyia d'aquest àmbit. A finals de 2017 el sector comptava amb 1.060 empreses que ocupen prop de 58.000 treballadors i facturen 17.802 milions d'euros, amb un creixement mitjà anual de 2,4% entre 2000 i el 2016. A les comarques gironines, compta amb 21 empreses que donen feina i 1.323 treballadors.

Les start-ups catalanes de salut han multiplicat per deu en cinc anys els inversors privats internacionals, passant de cinc inversors el 2013 a 50 el 2018 -la majoria nord-americans-, un tipus de capital que no existia en aquestes empreses fa una dècada i que representa el 72% dels 60,9 milions d'euros recaptats.

L'informe va recomanar fomentar la inversió amb incentius amb la transferència de tecnologia per als investigadors, fomentar una col·laboració públicoprivada més estreta, integrar més el Servei Català de la Salut (CatSalut) en assajos clínics i augmentar la compra pública de productes d'aquestes empreses.

Carmona, A. (6 de desembre de 2018). Les empreses del sector de la salut a Girona facturen 387 milions l'any. Diari de Girona. Recuperat de: https://www.diaridegirona.cat/buscar/default.jsp?q1=alba+carmona