El reto de la interconexión entre los patrimonios natural y cultural, a debate en la UdG
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre
Identificación

Campus Patrimoni Cultural i Natural

El repte de la interconnexió entre els patrimonis natural i cultural, a debat a la UdG

El Campus Patrimoni Cultural i Natural organitza el seminari "Connecting Natural & Cultural Heritage".

El 4 d’octubre va tenir lloc el seminari internacional "Connecting Natural & Cultural Heritage", organitzat pel Campus Patrimoni Cultural i Natural juntament amb el màster en Patrimoni de la Universitat de Girona i en col·laboració amb el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural.

En el marc d’aquesta jornada es va debatre sobre la necessitat d’interconnectar la gestió del patrimoni natural i cultural i es van presentar experiències internacionals d’èxit en aquesta línia, centrades en el projecte Connecting Practice desenvolupat conjuntament per la Unió Internacional per la Conservació de la Natura (UICN) i  el Consell Internacional de Monuments i Llocs Històrics (ICOMOS), dues de les organitzacions punteres a escala internacional en l’àmbit de la conservació i gestió del Patrimoni i òrgans assessors del Comitè de Patrimoni Mundial de la UNESCO.

Paral·lelament, es van exposar experiències de gestió integrada a casa nostra, concretament a l’espai d’interès natural de les Gavarres, i es va desenvolupar una taula rodona en la qual es va debatre sobre el potencial i les limitacions, actuals i futures, per promoure aquest tipus d’iniciatives en l’àmbit català.

Aquest seminari ha estat possible gràcies a la subvenció obtinguda per la Universitat de Girona i la Universitat de les Illes Balears per a la consolidació de projectes d’excel.lència (Resolució del MECD de 4 de desembre de 2015, Núm. Expedient CEI15-09).