Campus Cohesió > La Universitat de Girona dona el tret de sortida al Campus Cohesió i Compromís Social

Campus Cohesió i Compromís Social

Després de la primera trobada amb grups de recerca del passat mes de gener, aquest divendres ha tingut lloc la primera reunió de les persones que formaran part del Consell Assessor, el qual actuarà com a ‘think tank’ del Campus.

La primera reunió del Consell Assessor del Campus Cohesió i Compromís Social ha tingut lloc aquest 22 de març amb la voluntat de promoure la transferència i fomentar les relacions entre la Universitat de Girona (UdG) i les empreses i institucions del sector social.

La trobada s’ha fet a l’edifici de Sant Domènec –seu de les facultats de Lletres i Turisme– de la UdG i ha comptat amb la presència del vicerector de Projectes Estratègics, Josep Calbó; la vicerectora de Compromís Social i Territori, Sílvia Llach; el director executiu del Programa de Campus Sectorials, Pep Gómez; el director científic del Campus Cohesió i Compromís Social, Quim Brugué; la tècnica del Campus, Elena Soler; i els membres que des d’ara formen part del Consell Assessor.

Campus Cohesió i Compromís Social

Emmarcat en el programa “Campus Sectorials” de la UdG, el Campus Cohesió i Compromís Social vol oferir un espai de trobada i d’interlocució destinat a promoure el coneixement i contribuir a millorar la cohesió i el benestar social donant resposta als nous reptes de les complexes societats del segle XXI.

Una de les peces fonamentals del Campus és el Consell Assessor, format per persones amb una àmplia trajectòria en diferents àmbits del sector social com poden ser els moviments migratoris, la pobresa i l’exclusió social, l’educació o la cooperació al desenvolupament. El paper del Consell Assessor és el d’actuar com a ‘think tank’ del Campus, aportant una visió externa i independent i oferint recomanacions en la planificació i priorització de les accions del propi campus, així com assessorament sobre el model de relació amb el sector empresarial i la projecció exterior.

La constitució del Consell Assessor Sectorial representa un pas més en l’estructuració del Campus, que va fer la presentació davant els grups de recerca i càtedres de la universitat el passat mes de gener, integrant-ne ja una quinzena a dia d’avui.

Membres del Consell

Els membres que integren el Consell Assessor del Campus Cohesió i Compromís Social son: la mediadora sociocultural i membre de l’Espai Antiracista de Salt – Girona, Adama Boiro; el coordinador de la Xarxa Territorial de Girona-Educació 360 (MRP Girona), Albert Quintana; la periodista de TVC Anna Teixidor; la presidenta de SOS Racisme Catalunya, Beatriu Guarro; la membre de l’Equip Tècnic d‘Inclusió del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Imma Quintana; el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín; el Director General de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, Ismael Peña; el president del Consell de Cooperació al Desenvolupament, Lluís Puigdemont; el Director de Planificació i Innovació de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, Lluís Torrens, el secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, Oriol Amorós; el Cap de l'Àrea de Promoció de la Salut, Benestar i Atenció a les Persones de la Diputació de Girona, Pau Batlle; la presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, Pilar Gargallo; la presidenta d’ECAS, Sònia Fuertes; i la directora del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa, Teia Fàbrega.