VALÒMETRE: Sistema europeo de indicadores empresariales por la gestión basada en valores
Ir al contenido (clic en "Intro")
Identificación

Campus Cohesió i Compromís Social

VALÒMETRE: Sistema europeu d'indicadors empresarials per la gestió basada en valors

El Valòmetre, Sistema europeu d’indicadors empresarials per a la gestió basada en valors, és una eina de gestió d’aplicació voluntària dissenyada especialment per a les empreses per la Universitat de Girona. Té com a objectiu promoure les empreses sostenibles, intel·ligents, obertes, democràtiques i inclusives, preparades per encarar el futur.

El grup de recerca ARPA (Anàlisi de la Recepció de les Pantalles Audiovisuals) del Departament de Filologia i Comunicació de la Universitat de Girona, ha impulsat la creació de Vusiness , un model empresarial de creació i gestió basat en valors, alternatiu a l’actual, dissenyat per afrontar fenòmens i reptes com el canvi climàtic, les crisis econòmiques i socials, la globalització, el treball precari i la transformació digital.

El Valòmetre pretén ajudar i guiar les empreses a controlar i a mesurar els resultats de la seva gestió en àmbits com la identitat, l’administració i la gestió, les persones, i la sostenibilitat i la tecnologia, utilitzant una metodologia comuna comparable.

Els resultats de seguiment es basen en l’autoavaluació, les observacions, la recopilació de dades de diferents fonts i l’anàlisi d’aquestes per part de les empreses. No es fixen valors mínims que han d’aconseguir-se ni es proporcionen certificacions. No obstant això, la identificació d’indicadors proporciona a les empreses la informació bàsica per fer un seguiment de les cinc àrees, la qual cosa els facilita una gestió més eficaç d’acord amb els valors orientats a les persones i al medi ambient.

El Valòmetre es basa en cinquanta indicadors que estan dividits en cinc categories:

1. Identitat
  2. Administració i gestió
  3. Persones
  4. Sostenibilitat
  5. Tecnologia

Metodològicament, la redacció inicial dels indicadors del Valòmetre ha partit de l’ús de tres tècniques complementàries. En primer lloc, s’ha realitzat una diagnosi exhaustiva conformada per quatre revisions bibliogràfiques focalitzades en la inclusivitat, la sostenibilitat, la tecnologia i la comunicació. En segon lloc, s’han seleccionat cinquanta persones professionals-experts (científics i científiques, professors i professores de diferents disciplines acadèmiques, empresaris i empresàries, emprenedors i emprenedores, tècnics i tècniques, i assessors i assessores de diferents sectors empresarials), les quals han participat en tres grups de discussió combinats amb, en tercer lloc, entrevistes en profunditat per conceptualitzar conjuntament el Valòmetre.

La utilitat i la viabilitat del Valòmetre com a eina de gestió empresarial basada en valors s’ha aplicat a una experiència pilot. En aquest punt convidem les empreses a posar a prova l’eina i a facilitar a la Universitat de Girona informació sobre la seva experiència.

A partir dels comentaris rebuts, un grup d’experts de la Universitat de Girona revisarà periòdicament el sistema.

Trobareu més informació a: http://www.vusiness.com/