Campus Alimentació > Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Alimentació i Gastronomia

Campus Alimentació i Gastronomia

Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Alimentació i Gastronomia

Durant la sessió es va destacar el treball realitzat en la presentació d'un projecte en el marc de la convocatòria PECT (projectes d'especialització i competitivitat territorial) en l'àmbit dels sistemes alimentaris sostenibles. Es va recalcar també la importància de la relació entre la universitat i el sector utilitzant els clústers i activitats interessants i destacades que dinamitzin aquesta relació.

El passat 28 de juny va tenir lloc la tercera reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Alimentació i Gastronomia de la Universitat de Girona, en una sessió on es va realitzar un balanç de l’activitat del Campus durant el període 2018-2019 i es van debatre els futurs reptes i les possibles accions per enfortir les relacions amb el sector.

El Consell Assessor del Campus esta integrat per un grup reduït de persones escollides per la seva trajectòria professional i personal amb autoritat reconeguda en el sector. El consell Assessor és un fòrum de debat la funció del qual és aportar visió crítica i independent a les activitats del Campus a més d’oferir un coneixement expert i assessorament sobre aspectes estratègics dels Campus i la seva planificació.

Els membres que integren el Consell Assessor del Campus Alimentació i Gastronomia són: Adriana Casademont, Directora i Consellera delegada de Casademont, S.A., Mita Batallé, Directora General Càrniques Batallé Selecció, Carles Chetrit, Fundador de ADreamUP Innovation & Creativity, Pere Cornellà, Director General de Cafès Cornellà, President de PIMEC Girona, Alfredo Fenollosa Domènech, Sénior vicepresident i director tècnic per la zona d'Àsia, Oceania i Àfrica de Nestlé SA. Jubilat, Marta Hugas, Chief Scientist, Executive Director Office, European Food Safety Authority - EFSA, Jorge Jordana, Director del Departamento Agroalimentario de la Fundación Láfer, Presidente de la Plataforma Tecnológica Food For Life, Toni Massanés, Director General de la Fundació Alícia, Josep Maria Monfort Bolívar, Director General de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA), Daniel Ramon, Professor investigador del CSIC, Director científic i Conseller delegat de l'empresa biotecnològica Biópolis, S.L., Joan Roca, Xef d'El Celler de Can Roca i Judith Viader, Directora General de Frit Ravich, S.L.

La sessió es va iniciar amb la presentació per part del vicerector de Projectes Estratègics, Josep Calbó sobre les diverses activitats dels Campus Sectorials així com la proposta de Pla Estratègic que ha estat elaborant la Universitat de Girona de manera col·laborativa. Posteriorment la directora Científica del Campus, Carmen Carretero, va presentar els principals resultats assolits del campus en referència a la comunicació, les activitats realitzades i va destacar la presentació del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) en l’àmbit dels Sistemes Alimentaris Sostenibles. Aquest projecte respon clarament a l’objectiu del campus de treballar amb el sector ja que és un projecte realitzat de manera coordinada amb diferents entitats de la regió.

Els membres del Consell Assessor can aportar la seva visió estratègica en la planificació i orientació del campus i van assessorar sobre la relació amb el teixit empresarial i com donar valor afegit a les activitats del Campus destacant els clúster com una via important a explorar per enfocar el campus cap al sector.

El Campus Alimentació i Gastronomia de la Universitat de Girona s’ha creat amb l’objectiu de facilitar proactivament la relació entre les empreses i institucions del sector de l'alimentació i la gastronomia amb la Universitat de Girona, sobre la base del contacte a priori i la promoció i manteniment d’una relació continuada a través d’una interlocució personalitzada i única amb la Universitat de Girona. El Campus de l'Alimentació i la Gastronomia de la Universitat de Girona és l'instrument fonamental per treballar en l'àmbit dels processos i tecnologies dels aliments, concretament en els àmbits porcí, dels arbres fruiters i d'altres plantacions, pesca i aqüicultura, i es crea amb l'interès de continuar donant resposta a les necessitats del teixit industrial i institucional del territori de proximitat, així com a les demandes dels mercats internacionals.