Campus Alimentació > Cloenda del III Congrés Català de la Cuina amb participació del Campus Alimentació i Gastronomia(UdG

Campus Alimentació i Gastronomia

El passat dijous 28 de novembre, de 9 a 14 hores, es va realitzar la celebració de l’Acte de Cloenda oficial del III Congrés Català de la Cuina 2018-2019 al Palau de la Generalitat amb la participació del Campus Alimentació i Gastronomia de la Universitat de Girona.

Durant l’acte de cloenda s’han presentat les conclusions finals amb les aportacions i reflexions del món culinari professional i del món acadèmic i científic. En total s’han celebrat 35 activitats oficials al llarg de tot el territori català, amb més de 3.000 participants. La primera activitat formal del III Congrés va realitzar-se a Girona, al Parc Científic de la Universitat de Girona, el 28 de maig de 2018. La celebració d’aquest Congrés ha servit per promoure l’anàlisi, el debat i la reflexió sobre què ha esdevingut la cuina catalana els últims 25 anys. També s’ha treballat per donar resposta als grans reptes futurs i s’han tractat aspectes diferencials de la cultura i del coneixement culinari.

La jornada ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, el sr. Quim Torra, i les conselleres d’Agricultura, Ramaderia, Pesca  i Alimentació, i de Salut,  Teresa Jordà i Alba Vergés.

Durant l’acte també han intervingut el director executiu del Congrés, en representació del Campus de l’Alimentació de Torribera, el Dr. Màrius Rubiralta (UB), i la coordinadora general del III Congrés i directora general de la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica (FICCG), Pepa Aymamí. A la cloenda també hi han participat tots els directors, presidents i Presidents d’Honor de les 5 comissions territorials que han fet possible durant uns 20 mesos d’activitats el desenvolupament del III Congrés, seguint tres grans objectius i un conjunt de reptes distribuïts en sis eixos estratègics.

El Dr. Ramon Moreno, president de la comissió territorial de Girona ha presentat les activitats realitzades durant el període 2018-2019 al territori gironí. En concret s’han realitzat 25 activitats diferents, que han comprat amb la mobilització de 250 persones i la participació de 41 entitats col·laboradores, entre les quals es troba el Campus Alimentació i Gastronomia de la UdG. Per altra banda, la Dra. Silvia Aulet (UdG) ha presentat la ponència “La creativitat del cuiner i la cuinera com a element evolutiu de la cuina” en relació a l’eix 3 dels 6 Eixos estratègics.

En la darrera part de la sessió de cloenda del III Congrés Català de la Cuina 2018-2019 els Presidents d’Honor de cadascuna de les Comissions Territorials, entre ells, els germans Roca, en representació del Celler de Can Roca, presidents d’Honor de la Comissió territorial de Girona, han clos les activitats dels seus respectius territoris amb unes paraules dirigides al President de la Generalitat, conselleres i altres autoritats i públic.

A continuació podeu trobar el Programa Acte de Cloenda III Congrés Català de la Cuina .