Campus de l'aigua > Èxit de la IV Jornada Guilleries

Campus Aigua

Èxit de la IV Jornada Guilleries

La Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar organitza la IV Jornada Guilleries sobre el control de noves plagues en àrees forestals periurbanes

El dijous 27 de febrer, prop de 180 assistents es van reunir a l’Espai Aqua de Sant Hilari Sacalm per participar a la IV Jornada de les Guilleries: Aigua i Territori, que portava per títol “Gestió sostenible de noves plagues (o no tan noves) a l’entorn periurbà” i s’emmarcava en els actes de celebració de l’Any internacional de la sanitat vegetal.

L’acte fou organitzat per la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar de la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i l’Ajuntament de Sant Hilari Sacalm. Es va comptar amb el suport de Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) de la Generalitat de Catalunya, a través del seu Pla Anual 2020 de Transferència Tecnològica (PATT). Els ponents eren membres del Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC, el Servei de Sanitat Vegetal del DARP i les empreses Senplag i Bionet.

La trobada, de caràcter marcadament tècnic, va aplegar un públic divers, compost bàsicament per tècnics d’administracions i empreses, propietaris i gestors forestals, professionals de la jardineria i el control de plagues, docents i estudiants dels àmbits biològic i agroforestal, i tècnics municipals. Va servir per divulgar coneixements i compartir experiències sobre l’efectivitat de diverses metodologies i tècniques de seguiment, control i lluita contra plagues d’insectes que afecten les àrees forestals que envolten les poblacions. Les ponències van tractar les dinàmiques de poblacions d’espècies invasores, els enfocaments per a la seva gestió, la viabilitat dels diferents tractaments, així com l’ús integrat de noves eines de control i de lluita sostenibles.

La jornada es va cloure amb un debat obert entre els ponents i el públic, que va posar de manifest l’elevat interès que hi ha en la temàtica per part dels diferents actors que intervenen en la gestió dels espais vegetals afectats per plagues. Atès l’èxit de l’esdeveniment, per quart any consecutiu, des de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar es continuarà apostant per fomentar espais de trobada com aquest, que estrenyen vincles entre el món de l’administració, els professionals, la recerca i l’educació.