Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística

Recull d'activitats

Cerca d'activitats

Recull d'activitats

Cicle "Últimes fronteres: la ciència del segle XXI" (2017). El descobriment de les ones gravitacionals (Enric Verdaguer)

Inici:
18/05/2017 19:30
Fi:
18/05/2017 21:00
Lloc:
Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona
Organitza:
Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura de Girona
Inscripcions:
Entrada lliure
Setembre de 2016 quedarà marcat en la història de la física pel descobriment de les ones gravitacionals, cent anys després de la publicació de la teoria de la Relativitat General per Albert Einstein. Les ones es varen produir durant la fusió de dos forats negres de masses superiors a 30 masses solars en un únic forat negre, l'esdeveniment més energètic mai observat. L'existència de forats negres i de les ones gravitacionals són prediccions de la teoria d'Einstein. En la conferència explicarem aquests fenòmens i com l'observació de les ones gravitacionals obre una nova finestra per a l'observació astronòmica.

Enric Verdaguer és catedràtic de Física per la Universitat de Barcelona. Té més de 120 articles publicats en revistes internacionals especialitzades en gravitació clàssica, semiclàssica i quàntica, solitons en relativitat general, efectes quàntics en camps gravitacionals, creació de partícules, Cosmologia i Univers primitiu. Ha estat director del Centre Especial de Recerca de la UB en Astrofísica, Física de Partícules i Cosmologia, i promotor de l’Institut de Ciències del Cosmos de la UB