Departament d'Informàtica, Matemàtica Aplicada i Estadística

Recull d'activitats

Cerca d'activitats

Recull d'activitats

Cicle "Últimes fronteres: la ciència del segle XXI" (2017). Pròxima Centauri b, el nostre planeta veí (Ignasi Ribas)

Inici:
11/05/2017 19:30
Fi:
11/05/2017 21:00
Lloc:
Aula Magna de la Casa de Cultura de Girona
Organitza:
Càtedra Lluís Santaló d'Aplicacions de la Matemàtica i Casa de Cultura de Girona
Inscripcions:
Entrada lliure

En aquesta xerrada s'explicarà el camí que ha portat a la descoberta de l’exoplaneta de tipus terrestre Pròxima Centauri b, que orbita l’estrella més propera al Sol. Es farà una descripció de les seves característiques i discutirem si podria albergar vida. Si fos el cas, es tractaria del primer planeta habitable veí de la nostra Terra.

Ignasi Ribas és investigador i vice-director de l'Institut de Ciències de l'Espai, que pertany al Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) i a l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC). També és director de l'Observatori Astronòmic del Montsec. És expert en la recerca relacionada amb els exoplanetes i participa activament en projectes d'instrumentació per a la descoberta i la caracterització de nous planetes semblants a la nostra Terra.