Oficina de Cooperació per al Desenvolupament

Cerca de notícies

Recull de notícies

15/09/2014
Convocatòria de places per al projecte Pisos Solidaris per la Convivència a Salt

L'Oficina Local d'Habitatge de Salt i l'Oficina de Cooperació posen a disposició de 3 estudiants de la UdG un habitatge compartit durant un any acadèmic a un cost de 75€/mes, despeses de subministraments a part. A canvi cada estudiant es compromet a dedicar 150 hores repartides durant tot el curs a participar en diverses activitats d’inclusió social a la comunitat.

El projecte Pisos Solidaris per la Convivència és un programa d'habitatge que, des de 2012, crea noves estratègies per a la millora de la convivència al municipi de Salt. Els estudiants beneficiaris realitzen tasques de mediació comunitària en conflictes veïnals, de millora en l’organització de les comunitats de veïns amb dificultats, donen suport a veïns, ajuden en tasques de reforç escolar en horaris no lectius i col·laboren en l’ordenació i l’articulació de l’espai públic. En definitiva, la participació dels estudiants de la Universitat de Girona genera intervencions dirigides a afavorir la cohesió social i l'entesa entre veïns en les comunitats i les zones comunes. Igualment reforça la tasca que duen a terme l'Oficina Local d'Habitatge i l'àrea d'Integració i Convivència de l'Ajuntament de Salt.

La funció dels tres estudiants participants en el projecte serà el d’agents dinamitzadors de les comunitats i del medi obert. Viuran en règim de lloguer en un habitatge compartit durant un any acadèmic (de setembre de 2014 a agost de 2015), a un cost de 75 €/mes, despeses de subministraments a part. Aquest pis està situat a la zona centre de Salt i és propietat de la borsa d'habitatges de l'Ajuntament de Salt. Cada estudiant es compromet a dedicar unes hores setmanals a realitzar tasques dins de la mateixa comunitat o bé en els projectes d’espai obert de l’àrea d’Integració i Convivència. Cada estudiant escollirà un d'aquests projectes oferts per l'Oficina Local d'Habitatge de l'Ajuntament de Salt.

El projecte Pisos Solidaris per la Convivència contribueix a millorar la situació de les comunitats i a potenciar el bon veïnatge, a través del diàleg i el coneixement mutu, i a la vegada facilita l’accés al primer habitatge a joves estudiants mitjançant un lloguer assequible. Per als estudiants voluntaris de la UdG viure en un pis solidari és una excel·lent oportunitat per adquirir experiència sobre el terreny, desenvolupar competències transversals en projectes de barri, reforçar el vessant social del seu currículum i formar un equip amb els tècnics de l'Ajuntament de Salt.

Els tres estudiants que van participar en la primera edició d'aquest programa van explicar la seva experiència en un breu reportatge:

Aquest projecte s'emmarca en el programa d'Activitats Solidàries que ofereix l'Oficina de Cooperació per al Desenvolupament de la Universitat de Girona. Els estudiants que completin les 150 hores del projecte obtindran 6 crèdits ECTS, un cop presentada una memòria final i una avaluació.

Els estudiants que estiguin interessats a participar en aquest projecte han d'entregar la següent documentació a qualsevol de les oficines de registre de la UdG abans del 19 de setembre:

document de sol·licitud (arxiu Word adjunt)

- currículum en àmbit solidari i de cooperació (màxim un full)

- carta de motivació (màxim un full)

Trobareu la relació d'oficines de registre de la UdG i els seus horaris en aquest enllaç.

Als estudiants preseleccionats se'ls notificarà via correu electrònic el dia i hora de l'entrevista que tindrà lloc durant la setmana del 22 al 26 de setembre a l'Oficina Local d'Habitatge de Salt (C/ Dr. Ferran, núm. 7, bxs. - 17190). Els 3 estudiants que resultin seleccionats s'incorporaran als pisos durant el mes de setembre; se seleccionaran 6 candidats més que restaran en reserva.

L'Oficina Local d'Habitatge i l'Oficina de Cooperació per al Desenvolupament acompanyaran, guiaran i donaran suport constant als estudiants. Els tècnics, mediadors, tutors i estudiants es reuniran prèviament per establir el pla de treball i dissenyar les accions concretes que es desenvoluparan. En cap cas la tasca dels estudiants suplantarà la feina dels tècnics o mediadors; la seva funció serà únicament de suport. El pla de treball de cada estudiant s'adequarà als seus coneixements i aptituds.